جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مصاحبه با حجت السلام والمسلمین سجودی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی تصریح کرد: معاونت آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در راستای ارتقای حوزه علمیه خواهران و تربیت طلاب، گام‌های بنیادین و اساسی‌تری برداشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معاونت آموزشی تربیتی با همکاری اداره کل امور تربیتی نشستی را در راستای پیگیری امور تربیتی طلاب با حضور مدیران و معاونان مدارس، مراکز تخصصی و خوابگاه جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار کرد.

تربیت بانوان مهذب و الگوهای شاخص اخلاق عملی از جمله اهداف بلند جامعه‌الزهرا(س) است

 حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی سجودی در این نشست، عنوان کرد: مؤسسه علمی حوزوی جامعه الزهرا علیهاالسلام، موسسه علمی و آموزشی صرف نیست بلکه موسسه ای دارای اهداف بلندی همچون تربیت بانوان مهذب و الگوهای شاخص اخلاق عملی و تربیت است که در این راستا تلاش‌ها و زحمات زیادی کشیده شده و توانسته بانوان فرهیخته ای را تربیت نماید.

وی تصریح کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از منویات مهم رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی است، تکلیف و وظیفه ما است که در راستای ارتقای حوزه علمیه خواهران و نیز تربیت طلاب گام‌های اساسی‌تری برداریم.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه به آیات و روایات در جهت ضرورت توجه به این امر اشاره کرد و افزود: آیات متعددی مانند آیه شریفه «وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ»  وجود دارد که از  اهداف اصلی انبیا هم در این راستا بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی تصریح کرد: بحمدلله در این مجموعه برای ارتقای امر تربیت طلاب و سایر عرصه‌ها قدم‌های اساسی از جهت بنیادین، کمی و کیفی برداشته شده است، اما با توجه به فرآیندی بودن امر تربیت و با گستره وسیع مخاطبان و طلاب، اهتمام و توجه به مسائل تربیتی دو چندان می‌گردد.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به این هدف مهم، علاوه بر اینکه نیاز به توجه و همراهی جدی تمامی بخش‌های مجموعه نسبت به نگاه ویژه و رویکرد تربیتی و تهذیبی طلاب وجود دارد، نیازمند طراحی نظام جامع تربیت اسلامی با لحاظ ابعاد چندگانه طلاب، اساتید و کارمندان هستیم تا شاهد ثمرات آن در آینده باشیم که ثمره آن همان آیه «وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ» است.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: الحمدلله این اقدام مهم و بنیادین از سوی اداره کل امور تربیتی در حال پیگیری و انجام است تا نظام جامع تربیتی مجموعه تدوین و به منصه ظهور برسد.

گزارشی از فعالیت‌های اداره امور تربیتی و اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا علیهاالسلام

در ادامه نشست، خانم سیده زهرا حسینی، عنوان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت تربیت و تزکیه و دستیابی به مباحث ساختارمند و تدوین یک سند بالادستی در مجموعه و متناسب با اقتضائات بانوان طلبه، در دی ماه سال ۹۹ از مدیران وکارشناسان محترم خواسته شد تا با توجه به حضور و تعاملات بیشتر آنان با طلاب در محیط آموزشی، مسائل و مشکلاتی که با آنها مواجه هستند، احصا گردد و در اختیاراداره امور تربیتی قرار گیرد تا با اولویت بندی، کار تجمیع و برنامه ریزی آن صورت پذیرد.

سرپرست اداره کل امورتربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه به گزارش کلی از فعالیت‌های اداره امور تربیتی و اداره قرآن و حدیث پرداخت و افزود: پیگیری امور علمی و عملیاتی نظام جامع تربیتی، پیگیری علمی و عملیاتی نظام مسائل تربیتی و اخلاقی، تدوین و بررسی شناسنامه تربیتی طلاب و پیگیری و اجرای برنامه های علمی تخصصی ویژه کارشناسان تربیتی از جمله اقدامات این اداره کل بوده است.

وی همچنین به برگزاری دوره‌ها و طرح‌های مختلف از جمله طرح اساتید همیار تربیتی، درس اخلاق طلاب جدیدالورود، دروس اخلاق ویژه طلاب و اساتید در شرایط اخیر، دوره‌های آموزشی ضمن خدمت اساتید همیار تربیتی، برگزاری فرصت مطالعاتی ویژه مدیران مدارس، مراکز و خوابگاه، دوره‌های تربیت مربی قرآن و حدیث، کارگاه های تخصصی قرآن و حدیث، نشست‌های تخصصی آنلاین و برگزاری فرصت مطالعاتی قرآنی و حدیثی ویژه کارمندان اشاره کرد.

حسینی تصریح کرد: راه اندازی کانال تربیتی اخلاقی تسنیم، ارائه فراخوان ایده پردازی امور تربیتی مجموعه، تعامل گسترده با سایر بخش ها در امور تربیتی، برنامه حدیث خوانی اصول کافی خوانی و همچنین تعامل با بخش های درون سازمانی و موسسات قرآنی وحدیثی برون سازمانی از دیگر برنامه ها و فعالیت های این اداره بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی یادگاری مدیر اداره برنامه‌ریزی آموزشی نیز در این نشست به نکاتی در مورد جایگزینی درس اخلاق طلاب جدیدالورود با درس اخلاق ۲ و ارائه آن در نیمسال اول برای طلاب ورودی اشاره کرد و در ادامه به سوالات مدیران و معاونان محترم مدارس و مراکز تخصصی در این زمینه پاسخ داده شد.

در پایان نشست، سرکار خانم خیری و خانم غیور بابایی، نمایندگان مدیران مدارس علمیه و مدیران مراکز تخصصی جامعه الزهرا علیهاالسلام به بیان نکاتی در خصوص امورتربیتی مدارس و مراکز و  ارائه پیشنهاداتی در این خصوص پرداختند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha