پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از پنج اثر جدید با موضوع کرونا

حوزه/ امروز طی مراسمی از پنج اثر مکتوب شامل چهار کتاب با عناوین «کرونا و جامعه»، «کرونا و دین»، «کرونا و نظام»، «کرونا، فرصت ها و تهدیدها» و یک مجله با عنوان «پاسخ» که از سوی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه تولید شده است رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم رونمایی از ۵ اثر جدید با موضوع کرونا که به همت مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه قم به تألیف و چاپ رسیده اند صبح امروز در دفتر این مرکز برگزار شد.

در این مراسم از پنج اثر مکتوب شامل چهار کتاب با عناوین «کرونا و جامعه»، «کرونا و دین»، «کرونا و نظام»، «کرونا، فرصت ها و تهدیدها» و یک مجله با عنوان «پاسخ» رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در این مراسم به ایراد سخن پرداخته و ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: تاکنون کارهای ارزشمندی از سوی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه انجام شده است که کتاب های منتشره در موضوع کرونا بخشی از این فعالیت ها می باشد.

وی افزود: پدیده کرونا که وارد کشور شد به طبع سوالات و شبهات مختلفی را با خود به دنبال داشت.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه گفت: در جریان مواجهه با کرونا و در ستاد حوزوی بحران ۱۰ نوع خدمت رسانی را شناسایی کردیم و برای هرکدام یک کمیته تشکیل دادیم تا از این طریق بتوانیم طلاب جهادی را ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: در کمیته تحقیق و پژوهش علمی افراد زیادی برای تأمین محتوا تلاش نمودند که آثار منتشره از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات بخشی از خروجی های این کمیته می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهار کرد: ما باید با آغوش باز از سوالات و شبهات جدید استقبال کنیم؛ عرضه شبهات خدمتی به شکوفایی معرفت دینی است؛ زیرا شبهه، کاوش و کشفی از ابعاد ناپیدای دین می باشد.

وی گفت: سه اصل ضروری که باید مورد توجه مراکز پاسخگویی به سوالات و شبهات قرار گیرد عبارت از طبیعی بودن پیدایش شبهات و ایجاد سؤالات، پذیرا بودن و استقبال ما نسبت به شبهات و توجه به غنای منابع شیعی نسبت به منابع سایر مذاهب و ادیان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر پور امینی در ابتدای این مراسم گفت: در خرداد سال گذشته و در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات کارگروهی را تشکیل دادیم که در آن برای تولید آثاری در راستای پاسخ به شبهات در قالب مکتوب و در پاسخ به شبهات اعتقادی، اجتماعی و سیاسی و شبهات مربوط به نظام و نوع مدیریت مسئله کرونا در کشور پاسخ داده شود.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه گفت: تألیف دو کتاب در سال گذشته و دو کتاب در سال جاری و یک مجله تحت عنوان «پاسخ» از فعالیت های مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات در باب کرونا بوده است.

حجت الاسلام حمید کریمی سپس ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام گفت: مجله علمی تخصصی پاسخ تاکنون ۲۰ شماره از آن به چاپ رسیده است که شماره های ۱۹ و ۲۰ آن به مسئله کرونا اختصاص یافت.

سردبیر مجله «پاسخ» خاطرنشان کرد: در مواجهه با مسئله کرونا می توان گفت جامعه ایران امتحان خوبی را پس دادند و سازگاری خوبی با این مسئله از سوی ملت و بزرگان و علمای ما به وقوع پیوست.

حجت الاسلام محمد کاشی زاده در ادامه گفت: کتاب «کرونا، فرصت ها و تهدیدها» محصول اولین مدرسه شبهه پژوهی کرونا بود.

مدیر آموزش مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات افزود: موضوعات این مدرسه شامل هشت عنوان همچون «فرصت ها و برکات کرونا»، «کرونا، دعا و توسل» و «کرونا و مسئله شر» بود.

حجت الاسلام درویشی سپس با اشاره به فضای روانی ایجاد شده در ایام آغازین شیوع کرونا در کشور گفت: بعد از اینکه کرونا خود را در سطح جامعه نشان داد دو کتاب با موضوعات مربوط به شبهات و فضای روانی به وجود آمده بوسیله شیوع این بیماری ایجاد شده بود از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات تولید شد.

مسئول پشتیبانی و نظارت علمی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه افزود: در بخش کتاب ها با همکاری معاونت اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه توانستیم سه کتاب «کرونا و دین»، «کرونا و نظام» و «کرونا و جامعه» را به تألیف برسانیم.

مصطفی نظرزاده مدیر سایت ویکی پاسخ در ادامه این مراسم به معرفی درگاه ویژه کرونا در این سایت پرداخت و گفت: از همان ابتدای راه اندازی سایت ویکی پاسخ به پاسخگویی در موضوع کرونا به عنوان مسئله روز پرداختیم.

وی افزود: در درگاه ویژه شبهات کرونایی بخش هایی همچون عکس برگزیده و شبهات برگزیده را در نظر گرفته تا به این وسیله مطالب پراستفاده تر را مد نظر مخاطبین قرار دهیم.

در پایان این مراسم از مسئولین و دست اندرکاران مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات که در تولید آثار علمی مربوط به شبهات کرونایی تلاش نمودند تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فروتن IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    چطور می توانیم این کتاب ها را تهیه کنیم؟؟