یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتخابات 1400

حوزه/ طاهره حیدری مجد گفت: انتخابات صرف یک جریان سیاسی در مقطعی از تاریخ نیست و باید عمیق تر به آن نگاه کنیم؛ انتخابات یک عصر سرنوشت ساز است که ملت ایران باید خود آن را انتخاب کند.

خانم طاهره حیدری مجد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  ضمن اشاره به اینکه زمان زیادی تا برگزاری انتخابات سرنوشت ساز ملت ایران باقی نمانده بیان داشت: چند مسئله مهم در رابطه با انتخابات ۱۴۰۰ مورد بررسی است؛ یک مسئله تأکید حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه بحث انتخابات یک عنصر سرنوشت سازی است که ملت ایران باید خود آن را انتخاب کند.

وی گفت: انتخابات فرصتی است که اولاً خداوند متعال سپس پیامبر خدا و دین در اختیار ما گذاشته اند؛ در جایی که حق انتخاب داریم باید حضور پیدا کرده و انتخاب کنیم تا سرنوشت خود را رقم بزنیم.

حیدری مجد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تاکید کرد:خداوند تبارک و تعالی در قرآن می فرماید: إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ، خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند.

استاد جامعة الزهرا سلام الله علیها در ادامه بیان کرد: در سیره علوی، فاطمی و ائمه معصومین به روشنی انتخاب بر اساس اصلح بودن دیده می شود؛ از جمله اینکه تمام حرکات حضرت فاطمه سلام الله علیها که بر اساس انتخاب اصلح بود.

وی ابراز داشت: زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها سراسر سیاست بود، چه در دوران کودکی که از پیامبر خدا صلی الله و علیه و آله و سلم حمایت کردند و چه پس از آن که در کنار مولا علی علیه السلام که حفظ اصل اسلام مطرح بود، ایستادند.

حیدری مجد اضافه کرد: زمانی که دشمنان اسلام فهمیدند اگر اسلام ادامه و گسترش یابد، جایی برای کفر و شرک آنان در آن زمان وجود نخواهد داشت تمام تلاش خود را در نفی اسلام به کار گرفتند؛ جریان سقیفه، جریان حذف ولایت حضرت علی علیه السلام از حیله های دشمن بود.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعة الزهرا(س) بیان داشت: در چنین شرایطی که حقیقت اسلام در خطر بود دختر پیامبر، همسر ولایت، مادر امامت با تمام وجود به میدان آمد؛ حضرت زهرا با شجاعت تمام در بین مردم و میدان مقابله با دشمن سخنرانی ها کرده و به ابلاغ دین برخاستند.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین، امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) در مقابله با دشمنان اسلام به میدان رفتند گفت: این الگوهای بشر به میدان رفته و جنگیدند زیرا مردان جنگ بودند؛ اما زنان اهل بیت نیز وارد میدان شدند و این درس بزرگی برای بشر به ویژه زنان امت اسلام می باشد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیات شریفه سوره تحریر زنان را برای تمام مؤمنین مثال می زند، وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ، و باز خدا برای مؤمنان (آسیه) زن فرعون را مَثَل آورد.

حیدری مجد با تأکید بر اینکه امروز انتخابات ما همان سرنوشت سال رحلت پیامبر اکرم را دارد افزود: بحث امامت حضرت علی علیه السلام مطرح بوده و اسلام در خطر می باشد؛ شرکت حداکثری و تشکیل دولت مقتدر اسلامی حیات دین را  به بار می نشاند.

وی اضافه کرد: از نکات حائز اهمیت تصمیم گیری در زمان حال است که بعد از رحلت رسول خدا صلی الله و علیه و آله و سلم هیچ گاه  حکومت جهانی شیعه، که مورد تأیید سازمان های جهانی باشد، مطرح نبوده است؛ لکن امروز حکومت جهانی شیعه وجود دارد و این حکومت شیعه دوازده امامی ما در جهان به رسمیت شناخته شده است.

استاد جامعة الزهرا(س) در آخر تاکید کرد: انتخابات ما صرف یک جریان سیاسی در مقطعی از تاریخ نیست و باید عمیق تر به آن نگاه کنیم؛ امروز بایستی به صحنه آمد و در حمایت از مکتب تشیع، ولایت رهبری، خون شهدا و انقلابمان بایستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha