پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
انتخابات

حوزه/ خانم لشکری استاد مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم، انتخابات را مظهر حماسه‌ سیاسی و اقتدار و آبروی نظام اسلامی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست پژوهشی با موضوع «بایدها و نبایدهای انتخاباتی» در مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم برگزار شد.

خانم مریم لشکری نامقی، در این نشست مجازی بیان کرد: یکی از برزگ‌ترین محاسن انتخابات‌ها، جلوگیری از رکود است زیرا بهترین شکل ادامه یک نظام اجتماعی این است که در عین ثبات، تحول داشته باشد.

وی «ثبات» را به معنای «استقرار» دانست و افزود: این بهترین شکل است که کشتی نظام در دریاهای طوفانی بدون دغدغه حرکت کند. «و هی تجری بهم فی موج کالجبال»؛ کشتی در بین امواج گوناگون حرکت می‌کند اما امواج سهمگین نمی‌توانند استقرار او را از بین ببرند، البته در درون این استقرار و چهارچوب، تحول وجود دارد.

استاد حوزه با بیان اینکه همه تحولات باید در چهارچوب باشد، خاطرنشان کرد: اگر کسی وارد میدان رقابت انتخاباتی و مسابقه انتخاباتی شود اما بخواهد چهارچوب را بشکند، از قاعده نظام و قواعد حرکت انتخاباتی خارج شده است که این امر درست نیست.

لشکری نامقی با تاکید بر اینکه نباید تسلیم تحمیل دشمن شد، افزود: دشمن قصد اختلاف بین مسئولان و آحاد جامعه و جنگ داخلی در ایران را دارد زیرا کشور ایران محور امنیت و وحدت است.

وی، انتخابات را عرصه ظهور و بروز وحدت، عقلانیت و شعور ملی دانست و اضافه کرد: بعضی تصور می‌کنند انتخابات و فضای انتخاباتی، مایه اختلاف است، در حالی که می‌تواند مایه اتحاد و تشجیع کننده‌ به سرعت عمل و پیشرفت هم باشد و با رقابت مثبت.

استاد حوزه خواهران خاطرنشان کرد: اگر در این انتخابات بد عمل کرده و برخلاف قوانین و مقررات رفتار کنیم، می‌تواند وسیله‌ سقوط و ضعف و انحطاط و این یک امتحان الهی است.

 لشکری گفت: امروز در دنیا، یک دمکراسی حقیقی نیست زیرا فشار تبلیغات پُر زرق و برق توخالی، با سخنان فریب‌آمیز، چنان بر ذهن مردم سنگینی می‌کند که امکان انتخاب درست را به مردم نمی‌دهد؛ هر کسی که مقداری از کارهای انتخاباتی کشورهای به اصطلاح دموکراتیک را مشاهده کرده باشد، این معنا برایش واضح است.

وی افزود: تبلیغ، صحیح و حق است؛ اما با معنای واقعی کلمه، با حفظ حدود شرعی کلمه، به دور از فریب و کارهای دروغین و نمایشی، به دور از متهم کردن افراد.

استادحوزه خواهران اضافه کرد: نمی‌شود گفت که مسؤولان انتخابات، نسبت به این قضیه هیچ مسئولیتی ندارند که این شرط سلامت انتخابات است.

 لشکری، انتخابات را مظهر حماسه‌ سیاسی و اقتدار و آبروی نظام اسلامی معرفی کرد و افزود: آبروی جمهوری اسلامی به انتخابات و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و تأثیر یکایک مردم در انتخاب مدیران کشور است؛ انتخابات مظهر اراده‌ی ملی و نماد مردم‌سالاری دینی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha