چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محسن ملک  پور

امام جمعه شهرستان فارسان با بیان اینکه انتخابات در یک روز انجام می‌گیرد امّا اثر آن در چند سال باقی می‌ماند، گفت: ازاین‌رو باید روز ۲۸ خرداد را یک روزِ چند ساله بنامیم و بدانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ملک‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه امروز روز عزیز و مهمی است، تصریح کرد: حالا که دشمنان خارجی و ایادی داخلی‌شان در باطل خود جمع شده و شبانه‌ روز از طریق رسانه‌های وابسته به شیاطین خبیث از آمریکا و اسرائیل گرفته تا عربستان سعودی و … سعی در منصرف کردن آحاد ملت بزرگ ایران از شرکت کردن در انتخابات‌ داشتند، کدام عقل سلیمی که اندک علاقه و دل‌بستگی به وطن اسلامی‌اش دارد، می‌تواند اختیار خود را به دست کسانی که سینه‌هایشان مالامال از نفرت نسبت به ایران اسلامی‌ است، بسپارد و آنان را خشنود سازد؟

امام جمعه شهرستان فارسان ادامه داد: آنچه در این سال‌ها بر مردم مظلوم و غیور ایران گذشت، ثمره‌ انتخاب نادرستی بود که جریانی را بر سرکار آورد تا معیشت، عزت، علم، سازندگی و تولید کشور را به رضایت غرب و آمریکای منحوس گره بزند و نتیجه‌ این خوش‌بینی به دشمن، شرایط سختی شد که همه‌ ایران را درگیر خود کرده است.
 

راه‌حل برون‌رفت از این گردونه‌ نامبارک چیست؟ آیا قهر با صندوق کار را حل می‌کند؟

 ملک‌پور گفت: نباید استفاده از حق قانونی و شرعی خود را در مسیر بهینه‌سازی اوضاع نابسامان کشور با هیچ انگیزه‌ ناامیدکننده‌ای معاوضه کنیم. بلکه با قوت و تعقل راه را برای روی کار آمدن دولتی برخواسته از توده‌ مردم رنج کشیده، اهل عمل، باتقوا و عزتمند و به تعبیر امام المسلمین دولت حزب‌اللهی، در مقابل دشمنان اسلام و ایران هموار کنیم.

وی با بیان اینکه۳۱ خرداد سالگرد شهادت یکی از فرماندهان بزرگ سپاه اسلام، سردار رشید دکتر مصطفی چمران است، افزود: او که عارف شب و شیر بیشه‌ نبرد در روز بود، نماد یک مدیر انقلابی و جهادی است که امروز برای اداره امور کشور به چنین افرادی به‌شدت نیاز داریم.

امام جمعه شهرستان فارسان بیان کرد: شهید چمران از جمله کسانی بود که مرد عمل هستند و کمتر حرف می‌زنند. او مردی خودساخته و دارای ابعاد گوناگون و بعضاً متضاد بود. تربیت‌شده مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام که هم اهل جنگ و مبارزه بود و هم سیاستمداری باایمان، با درجه بالای علمی که داشت هم به کار تعلیم و تربیت و معلمی می‌پرداخت و هم به حال ایتام و مستمندان رسیدگی می‌کرد.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: شهید چمران در تربیت سرباز برای مبارزه با استکبار فعالیت گسترده داشت. مناجات و دل نوشته‌هایش در اوج عرفان و کم‌نظیر است. سیره و روش زندگی او نه‌تنها برای مسئولان بلکه یکی از بهترین الگوها برای جوانان است. شهادت و سعادت مزد رشادت‌ها و اخلاص او بود. امروز که روز انتخابات و روز سرنوشت است، به کسی رای بدهیم که این نشانه ها در او باشد.

وی با اشاره به یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبر عزیز یادآور شده‌اند: «انتخابات در یک روز انجام می‌گیرد امّا اثر آن در چند سال باقی می‌ماند» ازاین‌رو باید روز ۲۸ خرداد را یک روزِ چند ساله بنامیم و بدانیم.

امام جمعه شهرستان فارسان ادامه داد: اگر فرضاً تصور کنیم در کشور اعلام شود که از این پس مردم دیگر نمی‌توانند رئیس‌جمهورشان را انتخاب کنند، این خبر چه موجی از ناراحتی و نگرانی و اعتراض ایجاد خواهد کرد؟ پس چرا اکنون که در کشور ما مردم صرف‌نظر از هر جنس و رنگ و نژاد و زبانی، حق رأی دارند، برخی شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی آن‌را مسأله‌ای ناچیز و کم‌اهمیت می‌دانند؟

 ملک‌پور اظهار کرد: اول تیرماه سال ۱۳۶۰ حضرت امام فرمان تشکیل سازمان تبلیغات را صادر فرمودند که بعداً این روز را روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی نام‌گذاری کردند. این روز را به همه عزیزانی که مجاهدانه و پیامبرگونه در عرصه تبلیغ دین و ارزش‌های الهی و انقلابی قلم می‌زنند و بیان و عمل می‌کنند، تبریک عرض می‌کنم.

‏وی با بیان اینکه هفتم تیرماه، سالگرد شهادت یکی از شخصیت‌های تراز نظام اسلامی است، گفت: شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از همراهان و کارگزاران مخلص انقلاب. ایام شهادت این مرد بزرگ را هفته قوه قضائیه و عدالت نامیدند. از ریاست محترم دستگاه قضایی شهرستان و معاونین و دادستان محترم و قضات و دیگر عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.

امام جمعه فارسان به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) اشاره کرد و افزود: خشکانیدن ریشه فساد مالی و اقتصادی و عمل قاطع و گره‌گشا در این باره، مستلزم اقدام همه‌جانبه به‌وسیله قوای سه‌گانه مخصوصاً دو قوه مجریه و قضائیه است... .(۱۰/۲/۱۳۸۰)

ملک‌پور در ادامه بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: به اعتقاد من مرکزی که باید مبارزه با مفاسد اقتصادی را دنبال کند، دولت است و قوّه قضائیّه در مرحله آخر قرار می‌گیرد. باید دولت سینه سپر کند و به میدان بیاید و مبارزه با مفاسد اقتصادی را به‌جد بخواهد. آن‌جایی که لایحه می‌خواهد، تنظیم کند و بلافاصله به مجلس بدهد و از مجلس مطالبه کند. وقتی لایحه می‌آید به شکل قانون می‌شود، به‌دقّت اجرا کند. آن‌جایی که محتاج قانون نیست، بخشنامه‌های گوناگون و تصویب‌نامه‌های دولت کفایت می‌کند. بالاخره به‌جد دنبال کند؛ باید این مسأله را جدّی بگیریم.(۵/۶/۱۳۸۲)

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha