پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کرامت

حوزه / کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به کاشان با حضور در منزل شهید مهدی طهماسبی، از پدر و مادر این شهید والامقام تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به کاشان، شب گذشته با حضور در منزل شهید مهدی طهماسبی، ضمن تکریم  مقام خانواده شهید مدافع حرم، با اهدای تبریکات رضوی و قطعه‌ای از فرش آستان قدس از پدر و مادر این شهید والامقام تجلیل کردند.

پدر شهید طهماسبی  در این  دیدار با تبیین شخصیت فرزند شهیدش که خادم افتخاری مسجد جمکران و حافظ ۶ جزء قرآن کریم بود و برات شهادت را اربعین ۹۴ در پیاده‌روی اربعین از سید الشهدا(ع) گرفت، گفت: توجه به نماز اول وقت، انجام واجبات و احترام به خانواده بویژه  پدر و مادر از ویژگی‌های شهید بود.

عبدالکریم طهماسبی با تاکید بر اینکه نماز شب فرزند شهیدش ترک نمی‌شد، اظهار کرد: مهدی احترام عجیبی به پدر و مادر داشت و هر وقت از قم به کاشان می‌آمد، دست من و مادرش را می‌بوسید.

وی خاطرنشان کرد: آقا مهدی یکبار به مناسبت روز مادر گفت من امروز از تمام دانشجویان قول گرفتم که هر کدام به خانه می‌روند دست پدر و مادر خود را ببوسند، می‌خواهم یک قدم از دانشجویانم جلوتر باشم آمدم تا کف پایتان را ببوسم و همین کار را نیز کرد.

مادر شهید طهماسبی نیز با تقدیر از حضور کاروان زیر سایه خورشید، گفت: مهدی چون در سوریه بود، برای حضور در مسجد جمکران و شیفت خدمت افتخاری هر هفته موفق به حضور نبود، وقتی از سوریه آمد و به مسجد رفت به او گفتند اینگونه خدمت نمی‌شود کرد، باید هر هفته بیایی که گفته بود چشم سه‌شنبه آینده حتماً خواهم آمد که هفته آینده پیکرش بعد از شهادت میهمان مسجد می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن باقریه یزدی، مبلّغ کاروان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه دیدار با این خانواده شهید مدافع حرم، رزق معنوی آنها از سوی امام رضا علیه السلام است در خصوص تایید سخنان پدر شهید و رعایت آداب و اخلاق نیکو و حسنه بویژه بوسیدن دست و پای‌ پدر و مادر، گفت: همانطور که سردار سلیمانی فرمودند «کسی شهید می‌شود که شهید باشد». مهدی طهماسبی نیز شهید بود که شهید شد.

پدر شهید طهماسبی در پایان این دیدار وصیتنامه و کتاب منتشر شده از دست‌نوشته ‌های شهید را به خدام حرم رضوی هدیه داد.

شهید مهدی طهماسبی سال ۹۴ به عنوان نیروی رزمی به سوریه اعزام و در عملیات الزهرا(س) (آزادسازی خان‌طومان ) حضور داشت. پنج روز پس از دومین اعزام (۱۶ خرداد۱۳۹۵) به همراه دو رزمنده عراقی به علت اصابت موشک به محل استقرارشان به شهادت رسید. از او دو فرزند به نام های امیرمحمد هفت ساله و حسین دو ساله به یادگار مانده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha