جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: امروز پرچم دغدغه مندان دین برافراشته شد و شخصیتی بزرگوار، مؤمن و متعهد به پیروزی رسید و این پیروزی و به میدان آمدن بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار با خادمان  آستان قدس رضوی، با تبریک دهه کرامت و ولادت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)  گفت: امروز روز پیروزی دغدغه‌مندان دین، ایمان و عقیده در مقابل کسانی است و این پیروزی را تبریک عرض می‌کنم

وی با تأکید بر اینکه امروز پرچم دغدغه‌مندان دین برافراشته شد، خاطرنشان کرد: امروز بحمدالله شخصیتی بزرگوار، مؤمن و متعهد به پیروزی رسید و این پیروزی و به میدان آمدن بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

 امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: وقتی هجرت اجباری امام رضا(ع) از ناحیه دشمن به خراسان اتفاق افتاد، هجرت حضرت معصومه(س) و هجرت احمدبن موسی(ع) در حمایت و معرفی ولایت و امامت صورت گرفت و این بسیار هوشمندانه بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه هجرت حضرت معصومه(س) و احمدبن موسی(ع) تشریفاتی نبود، تأکید کرد: این هجرت‌ها نه بر اساس تشریفات، بلکه بر اساس هوشمندی و زکاوت و برای معرفی ولایت و امامت بوده و از روی خویشاوندی صورت نگرفته است.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امروز شاهدیم مردمان این سه مسیر که هجرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمدبن موسی(ع) در آنها رخ داده است، ولایی و اهل بیتی(ع) هستند و ولایت در عمق جان مردمانشان نشسته است و همه متأثر از این سه هجرت طولانی و با برکت هستند.

 امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه امروز تلاش کنید هجرت‌های شما نیز با برکت و به دور از تشریفاتی شدن باشد، بیان کرد: کاروانی که به راه می‌اندازید، کاروان منویات امام رضا(ع) باشد و به گونه‌ای هدایت و برنامه‌ریزی کنید که مردمان هر منطقه که به آنجا سفر می‌کنید، هر روز ولایی‌تر شوند.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: زمانی این سفرها با برکت همراه است که همه شما عزیزان با روایات و احادیث امام رضا(ع) که در چند جلد کتاب آمده است، انس بگیرید و با آن فرهنگ زندگی کنید تا بتوانید بر مردم مناطق مختلف اثر بگذارید.

امروز پرچم دغدغه مندان دین برافراشته شد

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha