پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتخابات

حوزه/ شنیده های انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد، انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

روحانی دستور گزارش اقتصادی به منتخب ملت را صادر کرد

رئیس جمهور از ستاد اقتصادی دولت خواست گزارش‌های لازم از وضعیت اقتصادی کشور و اقدامات انجام شده را به رییس جمهور منتخب ارایه نمایند.دویست و سی و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی ضمن آرزوی موفقیت برای رییس جمهور منتخب، از ستاد اقتصادی دولت خواست گزارش‌های لازم از وضعیت اقتصادی کشور و اقدامات انجام شده را به رییس جمهور منتخب ارایه نمایند. در ابتدای این جلسه وزیر نفت گزارشی از عملکرد فروش نفت در دوران تشدید تحریم و جنگ اقتصادی ارائه کرد. براساس این گزارش از سال ۹۷ با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و آغاز جنگ اقتصادی ترامپ علیه ملت ایران، با اعمال سیاست ارعاب و تهدید دولت آمریکا مشتریان نفتی کشورمان، تقاضای خود را کاهش دادند و این کاهش درآمد، بر همه بخش‌ها از جمله بودجه دولت تأثیر گذاشت. در سال ۹۹ نیز علاوه بر تحریم‌های آمریکا و شرایط خاص پاندمی کرونا، پایین آمدن قیمت نفت، کاهش درآمد دولت را تشدید کرد به نحوی که در مجموع در سه سال جنگ اقتصادی، درآمد نفتی کشور بیش از صد میلیارد دلار کاهش یافت. براساس این گزارش، دولت تدبیر و امید در این شرایط تلاش کرد در کنار استفاده از روش‌های غیر متعارف در فروش نفت و فرآورده‌های نفتی، وابستگی به نفت را در بودجه کشور کاهش دهد تا آنجا که وابستگی ۴۲ درصدی بودجه به نفت در ابتدای دولت تدبیر و امید، در لایحه بودجه سال ۹۹ به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و برای نخستین بار در کشور، بودجه بدون اتکا به درآمدهای نفتی تدوین شد. رییس جمهور با تاکید بر اینکه اولویت دولت، تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در جهت افزایش رفاه عمومی و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه بوده است، گفت: همه تلاش دولت بر آن بوده است که با مقاومت در برابر تحریم صد درصدی دشمنان ایران، درآمد ارزی لازم برای تامین کالاهای اساسی و ضروری و حفظ و ارتقای تولید کشور را فراهم نماید. دکتر روحانی افزود: کارنامه موفقیت دولت در این نبرد نابرابر با تحریم کنندگان قابل ملاحظه است. درهمین راستا کنترل نوسانات بازار داخلی و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و نرخ تورم در کشور و همچنین ایجاد رفاه نسبی در جامعه از مهمترین اهداف دولت بوده است. رئیس جمهور اظهار داشت: در سازوکار پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰، تامین کالاهای اساسی، افزایش رفاه عمومی محور اصلی است و با تخصیص منابع ارزی لازم، در یک حرکت نظام مند، تامین، تولید و توزیع در کشور، در مسیر بازگشت به رشد و ثبات قرار گرفته است.

منبع:شبکه خبر

تعیین تکلیف کرسی‌های مجلس و خبرگان مشخص شد

هم‌زمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برخی استان‌های کشور شاهد برگزاری میان‌دوره‌ای دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بودند. در این راستا انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه و خبرگان رهبری در ۴ حوزه انتخابیه برگزار شد. انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هم‌زمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در استان‌های تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران برگزار شد. نتایج شمارش آرای این انتخابات در برخی استان‌ها نهایی شده و در برخی حوزه‌های انتخابیه همچنان در جریان است.استان مازندران چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد که پس از رحلت آیت‌الله طبرسی، انتخابات برای تعیین نماینده مازندران برگزار شد و صادق پیش‌نمازی به‌عنوان نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برگزیده شد. همچنین در استان قم سید محمد سعیدی گلپایگانی حائز اکثریت آرا شد، پیش‌ازاین آیت‌الله محمد یزدی رئیس پیشین جامعه مدرسین، نماینده مردم قم در خبرگان رهبری بود که ۱۹ آذر سال گذشته دار فانی را وداع گفت. در استان خراسان رضوی هم انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری به‌منظور تعیین جانشین آیت‌الله مصباح یزدی، که ۱۲ دی‌ماه سال گذشته رحلت کرد، برگزار شد.انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز در ۶ حوزه انتخابیه برگزار شد که آخرین نتایج آن در جدول زیر می‌آید. در حوزه انتخابیه تفرش آشتیان و فراهان در اسفندماه ۱۳۹۸ سینا کمالخانی منتخب شد اما به دلیل مشکلی که در مدرک تحصیلی وی وجود داشت اعتبارنامه‌اش برای ورود به مجلس یازدهم تأیید نشد تا ولی‌الله بیاتی جایگزین وی در مجلس شورای اسلامی شود. در حوزه انتخابیه گچساران و باشت هم به دنبال اعتراض تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در صحن علنی مجلس اعتبارنامه این منتخب تصویب نشد تا سید ناصر حسینی‌پور جایگزین وی شود. انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه میانه که پیش‌ازاین به دلیل رد صلاحیت یکی از نامزدها به تعویق افتاده بود در ۲۸ خردادماه برگزار و سید مرتضی حسینی منتخب این حوزه شد. فاطمه رهبر منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و محمدعلی رمضانی، منتخب مردم آستانه اشرفیه هم فوت کرده بودند که در جریان انتخابات ۲۸ خردادماه ابراهیم نجفی از حوزه آستانه اشرفیه و کیاشهر راهی مجلس شد. بنابراین گزارش، در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا حدود ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر رأی واجد شرایط رأی دادن بودند که یک‌میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی اولی محسوب می‌شدند. بر اساس اعلام وزیر کشور میزان مشارکت نهایی در انتخابات ۴۸.۸ درصد بوده و ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رأی به صندوق‌ها انداخته شده است. گزارش در حال تکمیل و به روز رسانی است...

منبع:مهر

انتخاب ۲۸ خرداد لاپید را آتش زد

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران در یک پیام توئیتری با اظهاراتی زننده مدعی شد که «رئیس جمهور ایران یک فرد افراطی است… که به جاه طلبی‌های هسته‌ای و کمپین ترور جهانی حکومت [ایران] پایبند است».«لیور حیات» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز با ابراز مجدد بیم و هراس تل آویو از تلاش ادعایی ایران برای توسعه تسلیحات هسته‌ای خواستار «توقف فوری» این برنامه ادعایی شد. مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی در شرایطی این اظهارات خشم آلود و خلاف واقع را مطرح می‌کنند که روز یکشنبه قرار است نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، پایتخت اتریش با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، روسیه، فرانسه، آلمان و انگلیس) برگزار شود؛ نشستی که هدف آن احیای توافق هسته‌ای است که دولت پیشین ایالات متحده (دونالد ترامپ) در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد. شایان ذکر است که ساعاتی پیش خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نوشت که واشنگتن حتی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران به مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

منبع:مهر

ساعت شنی اعتراض به نتایج آغاز به کار کرد

علیرضا عباسی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا در استان البرز اظهار کرد: قانون برای اعتراض به روند برگزاری یا موارد دیگر در انتخابات شورای شهر و روستا فرآیندی را تعریف کرده است. وی با اشاره به این فرآیند افزود: نامزدهایی که به نتایج انتخابات اعتراض دارند یا کسانی که مستنداتی مبنی بر تخلف و یا خرید و فروش رأی در روز انتخابات دارند ظرف مدت امروز و فردا با مراجعه به هیأت‌های اجرایی مستقر در فرمانداری یا بخشداری‌ها مستندات را ارائه کنند. سخنگوی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان البرز بیان کرد: شخصاً به هیأت‌های اجرایی انتخابات در سراسر استان سرزده‌ام. نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد متذکر شد: نامزدهای شورا یا طرفداران آنها که اقدام به خرید و فروش رأی کردند، أگاه باشند که اگر برای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها روشن و ثابت شود که خرید و فروش رأی انجام داده‌اند، آرای آن نامزدها در همان صندوق‌هایی که خرید و فروش رأی صورت گرفته است، توسط هیئت نظارت باطل خواهد شد.

منبع:مهر

کمیسیون اصل‌ ۹۰ گزارش «آرای باطله» را به وزارت کشور تلگراف کرد

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود در گفتگو با خبرنگار مهر از مکاتبه کمیسیون اصل نود با وزارت کشور برای پاسخگویی به برخی شبهات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. وی گفت: طرز کار وزارت کشور در رأی‌گیری برای انتخابات ریاست جمهوری موجب فراوانی آرای باطله در انتخابات شده است و وظیفه کمیسیون اصل نود، بررسی طرز کار دستگاه‌ها است. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جریان انتخابات اخیر، برگه رأی ریاست جمهوری و مجلس خبرگان مشابه بوده و تفاوت ظاهری نداشته است بنابراین در مواردی مردم رای خود را جا به جا در برگه‌ها نوشته‌اند و یا در صندوق‌های اشتباه انداخته‌اند. متأسفانه وزارت کشور در همه موارد، آرای مردم را باطله اعلام کرده که همین امر موجب افزایش آرای باطله شده است. پژمانفر افزود: کمیسیون اصل نود برای بررسی علل افزایش آرای باطله، نامه‌ای به وزارت کشور ارسال کرده که در صورت عدم پاسخگویی مناسب وزارت کشور، از ظرفیت نظارتی این کمیسیون جهت صیانت از آرای مردم استفاده خواهد شد.

منبع:مهر

سیل تبریکات مقامات جهان به منتخب ملت سرازیر شد

تبریک مقامات کشورهای مختلف جهان به مناسبت پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد. رهبران برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله کوبا و نیکاراگوئه پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند. مقامات این کشورها به رئیس جمهور منتخب و ملت ایران تبریک گفتند. پیش از این نیز «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا با انتشار پیامی در توئیتر در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایران و تبریک به سید ابراهیم رئیسی، نوشت: من به ملت ایران و سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور تازه انتخاب شده جمهوری اسلامی ایران تبریک می گویم. ما با ادامه اتحاد میان خود، کار برای صلح و تقویت روابط، رابطه برادرانه خود را ادامه می‌دهیم. در همین حال «نیکول پاشینیان» کفیل نخست وزیری ارمنستان ضمن ارسال پیامی، انتخاب حجت الاسلام ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت. «قاسم توکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز در پیامی پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت و تأکید کرد: ایران یکی از شرکای قابل اعتماد «نورسلطان» در جهان اسلام است. «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس با تبریک پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، برای مردم ایران آرزوی صلح و سعادت کرد. «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در پیامی که در صفحه توئیترش منتشر کرد، پیروزی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران را در انتخابات ۱۴۰۰، تبریک گفت. مودی در این پیام گفت: به جناب رئیسی انتخابشان را به عنوان رئیس جمهور کشور ایران اسلامی تبریک عرض می‌کنم و خواهان همکاری با ایشان در جهت تحکیم روابط گرم میان ایران و هند هستم.

منبع:مهر

جامعه مدرسین به منتخب جمهور تبریک گفت

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی که به امضای آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسید، انتخاب حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی توسط مردم را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است: بسم‌الله الرحمن الرحیم حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی (دامت تأییداته) رئیس جمهور محترم منتخب سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم و رحمت الله اعتماد ملت شریف ایران در سپردن سکان قوه مجریه به حضرتعالی که به حق در عرصه اجرا، کار آزموده و دارای کارنامه‌ای درخشان می‌باشید و از سال‌ها خدمت در بارگاه سراسر نور امام رئوف علی ابن موسی الرضا (علیهماالسلام) خوشه‌های معنویت چیده‌اید؛ را تبریک می‌گوئیم. ملت سرافراز و بصیر ایران، شما را فردی صادق، با وفا، فساد ستیز و شایسته سالار و به معنای واقعی کلمه، مردمی و تابع ولایت یافته و بر همین اساس با یک دنیا امید، اداره دستگاه اجرایی کشور را در اولین دولت منتخب در گام دوم انقلاب اسلامی به شما سپردند. اکنون که یک فرصت طلایی چهارساله که امکان افزایش آن نیز وجود دارد پیش روی شما قرار گرفته شایسته است جوانان انقلابی و متعهد و افراد با تجربه این کشور را در مصادر امور قرار داده و از ظرفیت‌های داخلی میهن اسلامی‌مان به بهترین نحوه استفاده کنید بخصوص نسبت به مهار گرانی‌های افسار گسیخته که مردم را در تنگنای معیشتی قرار داده است در اولویت کاری خود قرار دهید تا ملت همیشه در صحنه شاهد گشایش‌های مادی و فراهم آمدن مسیر نیل به سعادت اخروی باشند. همگان شاهد بودیم علیرغم وجود مشکلات اقتصادی، کرونا و فضای مسموم رسانه‌ای از سوی بیگانگان، امت اسلامی با حضور حماسی خود در صحنه انتخابات، دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی و توصیه مراجع بزرگوار تقلید دامت برکاتهم را لبیک گفته و توطئه اجانب نسبت به نظام اسلامی را نقش بر آب کردند، امید آنکه هر چه زودتر شاهد تحقق یکایک شعارها و اهداف حضرتعالی در عرصه اجرایی کشور باشیم.

منبع:مهر

حماسه مردم نماد وحدت شد

حجت الاسلام لطفیان در پیامی از حضور پرشور و وحدت آفرین مردم قدردانی کرد و بر حضور ارزشمند علمای گرانقدر بخصوص امامان جمعه و جماعت، مدیران و مدرسین و مبلغین و طلاب عزیز اهل سنت کشور ارج نهاد. و متن این پیام به شرح ذیل است:  بسم الله الرحمن الرحیم مَن تَطَوَّعَ خَیرًا فَإِنَّ اللَّهَ شاکِرٌ عَلیمٌ‏ کسی که فرمان خدا را در انجام کارهای نیک اطاعت کند، خداوند (در برابر عمل او) شکرگزار، و (از افعال وی) آگاه است. بقره/۱۵۸ملت سربلند ایران اسلامی سلام علیکم تاریخ انقلاب اسلامی ایران سرشار از حماسه‌های ماندگار و روزهای بزرگی است که با حضور هوشمندانه و درخشش شما ملت بی نظیر در دفتر افتخارات این نظام مقدس ثبت و ضبط گردیده است. حماسه جمعه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ یکی از همین حماسه‌های بیاد ماندنی است که در امتحان سرنوشت ساز انتخابات، نام و آوازه ایران عزیز را در حالی که دشمنان اسلام و نظام اسلامی اعم از استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، برخی حکومت‌های طاغوتی مرتجع منطقه و اذناب منافق و بی ریشه آنها در کنار برخی جاهلان راه گم کرده داخلی، شبانه روز برای تحریم انتخابات و نا امید کردن مردم نسبت به آینده نظام اسلامی فتنه گری کرده بودند بر سر زبان‌ها انداخت و نقل محافل دوستان و زهر کام دشمنان این ملت سربلند ساخت. درود خدا بر ملت مجاهد ایران که فارغ از قومیت و دین و مذهب و زبان و لهجه، با بصیرت تمام و بر اساس آگاهی و تدبیر، یکپارچگی و وحدت وارد صحنه شد و طوفان بر آتش فتنه‌های خنّاسان فرو ریخت و پرچم عزت این سرزمین را بر قله‌های شرف و ایستادگی به اهتزاز در آورد. بی شک این حضور پرشور و مثال زدنی ملت پای صندوق‌های رأی آنهم در شرایط تهاجم شدید رسانه‌ای دشمنان و شیوع بیماری فراگیر کرونا، برای دوست و دشمن غیر قابل تصور بود و بینش عمیق و زمان شناسی و حضور مجاهدانه در صحنه، هیمنه پوشالی مستکبران را برای چندمین بار در هم شکست. آفرین بر ملت ایران و درود فراوان بر علمای گرانقدر بخصوص امامان جمعه و جماعت، مدیران و مدرسین و مبلغین و طلاب عزیز اهل سنت کشور که پرچمدار این حرکت ارزشمند و منادی دعوت اقشار مختلف مردم بخصوص جامعه شریف اهل سنت کشور به حضور حماسی در این انتخابات سرنوشت ساز بودند. اینجانب مراتب شکرگزاری خود به درگاه الهی و قدردانی از علمای عزیز را اعلام و به نوبه خود، درخشش ملت ایران و خلق این حماسه ماندگار را به محضر مبارک ولی امر مسلمین و رهبری عالیقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض نموده و انتخاب شایسته حضرت آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب و خادم بی ادعای ملت بزرگ ایران را نیز به ایشان و ملت ایران تبریک عرض نموده و برای ایرانیان داخل و خارج از کشور که در لبیک به دعوت رهبر فرزانه خویش حماسه ساز شدند بهترین مقدرات الهی را در سایه خدمتگزاری شایسته و بایسته مسؤولین اجرایی کشور که همانا گسترش معنویت، رفاه و عدالت هر چه بیشتر در سرتاسر میهن اسلامی مان است آرزومندم.

منبع:مهر

کوثری بر کرسی مردم تهران تکیه زد

شکرالله حسن بیگی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص شمارش آرا انتخاب نماینده برای حوزه شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس اظهار داشت: کار شمارش آرا برای تعیین یک نماینده در حوزه شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به اتمام رسیده است. وی عنوان داشت: طبق شمارش آرا از مجموع یک میلیون ۸۰۸ هزار و ۲۳۸ رأی «اسماعیل کوثری» فرزند محمد باقر با ۳۴۶ هزار و ۶۴۵ رأی منتخب مردم شد و به مجلس راه یافت.

منبع:مهر

نتایج اولیه خبرگان رهبری اعلام شد

  شکراله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد: همانطور که می‌دانید چهار انتخابات مهم در استان داشتیم و نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد. وظیفه اعلام نتایج شوراهای شهر و روستا بر عهده فرمانداران محترم و بخشداران است که به محض تجمیع آرا اعلام خواهد شد. وی ادامه داد:استان تهران ۱۶ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد که ۳ کرسی آن فاقد نماینده است و شمارش آرا تا این لحظه به این صورت است که علیرضا اعرافی با یک میلیون و ۶۳ هزار و ۵۷۲ رای، حسینعلی سعدی با ۶۵۴ هزار و ۶۳۷ رای و احمد دانش زاده مومن با ۵۸۳ هزار و ۳۶۳ رای بیشترین آرا را کسب کردند. حسن بیگی با اشاره به شمارش آرای میاندوره ای مجلس شورای اسلامی گفت: کار تجمیع آرا در شهرستان شمیرانات انجام شده است. حوزه انتخابیه در استان شامل تهران، شمیرانات، پردیس، ری و پردیس است و سعی و تلاش ما بر این است که تا پایان شب نتایج آن هم اعلام شود. وی افزود: تقریبا شمارش آرا شورای شهر انجام شده و هماهنگی که باید بین هیات های اجرایی و نظارت باشد در حال انجام است. هیات های نظارت باید تاییده آرا را بدهند که در سیستم ثبت شود و ما اعلام کنیم.

منبع:خبرنگاران جوان

امروز رئیس جمهور منتخب اولین پیام را به ملت مخابره می کند

امروزساعت ۱۴ اولین نشست خبری حجت  الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران با حضور رسانه ها برگزار می شود. در انتخابات ۲۸ خرداد ماه سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای ماخوذه به عنوان رئیس جمهور ایران برای ۴ سال آینده برگزیده شد .

منبع:خبرنگاران جوان

حوزه‌ علمیه به رئیس جمهور سیزدهم تبریک گفت

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با صدور پیامی، انتخاب شایسته حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را به‌عنوان رئیس‌جمهور در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی تبریک گفت که متن آن به این شرح است: ‌انتخاب جنابعالی از سوی ملت بزرگ ایران اسلامی در حماسه شورانگیز انتخابات روز ۲۸ خردادماه در آستانه سده پانزدهم ظهور اسلام ایران به‌عنوان رئیس‌جمهور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم و از خداوند متعال بهروزی، کامیابی و توفیق­تان را در انجام مسئولیت عظیم و صیانت از امانت الهی خواهانم. بی­‌شک حماسه‌ای که مردم سرافراز ایران اسلامی در شرایط تهدید بیماری واگیر کرونا، فشارهای سخت تحریم‌های ظالمانه مستکبران جهانی و افزایش مشکلات معیشتی در سایه برخی سوء‌تدبیرها و ناکارآمدی‌ها رقم خورد، امید دوباره‌­ای در دل‌های همگان در داخل و خارج ایران اسلامی برافروخت، و ملت باری دیگر در میدان عمل و صحنه انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی دست برتر «یدالله فوق ایدیهم» را به نمایش گذارد. امید است جنابعالی در مدت خدمت خویش در دومین جایگاه برتر در نظام سیاسی ولایی جمهوری اسلامی، با بهره­‌گیری از اندیشه همه نخبگان و تمامی ظرفیت­‌های علمی و عملی ایران اسلامی به‌ویژه با استفاده از جوانان پرشور انقلابی متخصص و متعهد و مدیریت صالح و سالم در چارچوب شایسته‌سالاری، به‌عنوان نماینده و امین برای همه ایرانیان به‌دور از هرگونه سلیقه و جناح‌بندی سیاسی‌، قومیتی، جنسیتی‌، مذهبی و دینی، به مهندسی فرهنگی و اقتصادی ایران اسلامی در راستای گام دوم انقلاب اسلامی پرداخته و با ارائه عینی و تجسمی الگوی پیشرفته ایران اسلامی، تحقق‌بخشی به اقتصاد مقاومتی ضمن تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مطالبات بحق مردم در عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و ناکارآمدی، بی‌تدبیری و سوءمدیریت، هم‌چون گذشته گام اصلاحی خویش را برداشته و بستری برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیةالله (روحی و ارواح المؤمنین لتراب مقدمه الفداء) فراهم آورده و دل­های حقیقت‌جویان و عدالت‌خواهان و ظلم‌ستیزان را به‌سوی حق و حقیقت سوق داده و در مقام علم و عمل دشمن زبون و مکار را نومید ساخته و دست وحدت و اتحاد به‌سوی مشتاقان عالم به‌ویژه اهل توحید و امت اسلام گشوده و بیدارگران اسلامی در عرصه جهانی را در راستای انقلاب مهدوی(عج) دستگیری نمایید. اینجانب بار دیگر به ملت سرافراز و ولایتمدار ایران اسلامی که پیروز حقیقی این میدان به‌عنوان مردم میدان بودند، و آن جناب تبریک و تهنیت عرض کرده و از خدای متعال و منان مسئلت دارم تا در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان میراث پیامبران و اولیا و شهدا و امام شهدا موفق و منصور باشید.

منبع:تسنیم

همتی به منتخب ملت پیام اقتصادی داد

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر و در آن خاطرنشان کرد: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با همه فراز و نشیب های آن پایان یافت. از همه رأی دهندگان عزیز، بالاخص کسانی که بنده را لایق دانستند، از صمیم قلب تشکر و قدردانی می‌کنم. وی در بخشی از این بیانیه تصریح کرد: من از حضور در انتخابات ناراضی نیستم. این پویش، اگر چه کافی نبود اما لازم بود تا به یادگار در تاریخ بماند که ما تسلیم نشدیم  و با ادب و متانت رقابت کردیم. من سعی کردم شرایط بحرانی اقتصاد کشور را تشریح کنم و ضرورت توسعه سریع اقتصادی در این وضعیت رانشان دهم. ایران فرصتی برای سعی و خطا ندارد. جامعه ایران به‌زودی و به‌ سرعت ‍‍پیر خواهد شد و اگر از این پنجره فرصت دهه پیش رو، استفاده نکند، شاید امکان رسیدن به کشورهای توسعه یافته را از دست بدهد. در بخشی دیگر از بیانیه همتی آمده است: اصلاحات اساسی در نظام مالیاتی و نظام یارانه‌های پنهان باید از روز اول در دستورکار دولت منتخب قرار گیرد. مدیریت دارایی‌های دولت، تفکیک درآمدهای نفتی از بودجه، اصلاح رابطه مالی دولت و بانک مرکزی و مقررات زدایی گسترده از مواردی است که اگر در دو سال اول دولت آتی انجام نشود دیگر امکان انجامش بسیار مشکل خواهد بود. همتی در بخش دیگر تاکید کرد: سپاس‌گزارم از جوانانی که بی‌مزد و منت شبانه روز به من کمک کردند و مردم را به رای دادن ترغیب کردند. همچنین از زنانی که باامید به این پویش نگریستند، متشکرم. در بخش دیگری از بیانیه وی تصریح شده است:‌ از رئیس محترم دولت سیزدهم می‌خواهم خود را وقف اصلاحات اساسی کشور کند و بدور از حاشیه ها و با نگاهی همه‌جانبه‌گر اصلاحات را به تعویق نینداخته و حتما باید تلاش کنیم با نقد و مطالبه‌گری، ملت و دولت منتخب را یاری کنیم. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان بیانیه خود عنوان کرده است: خداوند را سپاسگزارم که من را مشمول لطف خود قرارداد که بتوانم از پلشتی ها و ناراستی ها در چهل سال خدمتم به شما مردم دور باشم و هیچ آرزویی جز سر بلندی و رفاه شما مردم را نداشته باشم.

منبع:فارس

آستان قدس رضوی از رئیسی دعوت کرد

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی طی تماس تلفنی با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت و از وی برای سخنرانی در حرم مطهر رضوی دعوت و اظهار کرد: لبیک ملت ایران به رهبر معظم انقلاب و حماسه حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری با وجود همه تبلیغات سوء دشمنان یکبار دیگر هوشیاری و بصیرت ملت سرافراز ایران را در برابر دشمنان ثابت کرد. تولیت آستان قدس رضوی افزود: برگزیده شدن شما توسط ملت ایران که در ایام دهه مبارک کرامت رقم خورد را به فال نیک می‌گیریم و آن را نقطه عطفی برای کسب فرصت‌های جدید خدمت به ملت و کشور شریف ایران در فضای داخلی و خارجی می‌دانیم، از این رو از جنابعالی دعوت می‌کنیم در جشن روز میلاد امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی سخنرانی کنید. آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تماس، پیام تبریک و دعوت تولیت آستان قدس رضوی، گفت: باید تلاش کنیم تا تمام ظرفیت‌های کشور را برای ایجاد نهضت بزرگ خدمت به مردم بسیج کنیم و تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا پاسخ اعتماد ملت ایران را به شایستگی بدهیم. رئیس جمهور منتخب افزود: ان شاءلله در اولین فرصت و با فراهم آمدن شرایط، برای زیارت و عرض ارادت به ساحت مقدس امام علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مشرف خواهم شد.

منبع:فارس

انقلاب اقتصادی رضایی به پاستور پست شد

محسن رضایی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: برنامه راهبردی انقلاب اقتصادی به تفکیک ۳۱ استان کشور را در اختیار حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری منتخب ملت قرار خواهم داد تا در صورت صلاحدید ایشان و تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات مردم، مورد استفاده قرار گیرد. سید ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ به عنوان رییس جمهوری انتخاب شد.

منبع:ایسنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha