جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسین کندری

حوزه/ معاون پژوهش و عضو راهبردی قرارگاه‌های علمی آموزشی حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: قرارگاه‌ها به‌منزله اتاق فکر موضوعات تخصصی می‌باشند که به‌خوبی، آسیب‌ها را شناسایی و نقاط ضعف و قوت موجود را بررسی می‌کنند و راه‌حل مناسبی را برای برون‌رفت از آسیب‌ها ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام حسین کندری در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد با بیان اینکه قرارگاه‌های علمی آموزشی این حوزه، طبق نظر مدیر حوزه علمیه خراسان، رویکرد مشورتی برای مدیر و معاونین حوزه دارند، مطرح کرد: این قرارگاه‌ها به‌منزله اتاق فکر موضوعات تخصصی می‌باشند که به‌خوبی، آسیب‌ها را شناسایی و نقاط ضعف و قوت موجود را بررسی می‌کنند و راه‌حل مناسبی را برای برون‌رفت از آسیب‌ها ارائه می‌دهند تا برای برنامه‌ریزی‌های معاونت‌ها و مجموعه‌ی مرکز مدیریت، مؤثر واقع شوند.

وی به کلان برنامه‌های مطرح‌شده در حکم مدیر و اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان، اشاره و بیان کرد: «قرارگاه‌های علمی آموزشی» برای اهداف و رویکردهای درون حوزوی و « هیئت‌های اندیشه‌ورز» برای پاسخ‌گویی به نیازهای برون حوزوی، در حوزه علمیه خراسان راه‌اندازی و تشکیل شدند.

معاون پژوهش و عضو راهبردی قرارگاه‌های علمی آموزشی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه قرارگاه‌های علمی آموزشی در قسمت‌ها و معاونت‌های مختلف با چند هدف، فعالیت خود را آغاز نموده‌اند، تشریح کرد: با درایت مدیر حوزه علمیه خراسان، بهترین اساتید و افراد در قرارگاه‌های علمی آموزشی این حوزه، گرد هم آمدند.

حجت‌الاسلام کندری با بیان اینکه ضمن استفاده از توان و ظرفیت نخبگان در هر بحث می‌توانیم کارهای خوب و گسترده‌ای را کلید بزنیم که این موضوع در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: در همین راستا بحث توانمندسازی اساتید در هر رشته و موضوع و همچنین توانمندسازی طلاب در رشته‌های مورد نظر ذیل قرارگاه ها اجرایی می شود.

وی همچنین افزود: یکی از موضوعاتی که جهت پیشبرد اهداف آموزش ، پژوهشی قرارگاهها با همکاری دو معاونت آموزش و پژوهش محقق می شود برگزاری سلسله نشستهای پژوهشی با موضوعات تخصصی هر قرارگاه است.

معاون پژوهش و عضو شورای راهبری قرارگاه‌های علمی آموزشی حوزه علمیه خراسان با اشاره به موضوع مسئله یابی، تصریح کرد: کارهای عمیق پژوهشی توسط برخی از قرارگاه‌ها در موضوعات و مسائلی که به‌عنوان مطالبه از سوی اساتید و طلاب مطرح‌شده بود، اتفاق افتاده است و اثر علمی که به‌واسطه‌ی آن پاسخ‌گویی به مسائل باشد، با همکاری معاونت‌ آموزش و پژوهش رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام کندری با ابراز امیدواری از اینکه راه‌اندازی قرارگاه‌های علمی آموزشی  در بحث توانمندسازی و پاسخگویی به مجموعه نیازهای درون حوزوی و هیئت‌های اندیشه‌ورز در بحث برون داد حوزه و پاسخگویی به نیازهای جامعه، نظام اسلامی و بین الملل و برقرارای ارتباط موثر با دیگر نهادهای علمی کشور که در مجموعه هیئت های اندیشه ورز دنبال می شود، به ارتقا سطح علمی معرفتی حوزه نائل شده و شاهد مرجعیت علمی آن بیش از پیش باشیم.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha