جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت امام رضا (ع) کی ولادت کے موقع پر حرم مطہر کی فضا سے لی گئیں خوبصورت تصاویر

حوزه/ نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: اهتمام در زمینه گره گشایی از مشکلات مردم، تأسی عملی به سیره نورانی امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی‌مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت امام رضا(ع) اظهار داشت: ولادت امام رئوف، حُسن ختام جشن های دهه کرامت است و چه زیبا که این ایام مبارک با ولادت سلطان سریر ارتضاء حضرت ثامن الحجج(ع) پایان می پذیرد.

وی افزود: مهم تر از برگزاری جشن ها و اهتمام به مراسمات که در جای خود بسیار شایسته و مورد تأکید است، تأسی به گفتار و سیره نورانی حضرات معصومین(ع) از جمله امام رضا(ع) است که اگر حقیقتاً در زندگی خود این گونه باشیم، بی شک به سعادت دنیا و آخرت دست می یابیم.

وی با اشاره به این که در سال های اخیر از حیث اقتصادی، شرایط سختی بر بسیاری از خانواده ها گذشته است، گفت: به خصوص بعد از شیوع ویروس نحس کرونا، برخی از خانواده ها و کسبه و بازاریان و کارگران و دیگر اقشار، در تنگنا و مضیقه شدید مالی قرار گرفتند و در این شرایط به امر مقام معظم رهبری، فضای همدلی و کمک مؤمنانه در کشور شکل گرفت و صحنه های زیبایی از حس برادری و همدلی پدید آمد.

استاد حوزه علمیه همچنین بیان داشت: اهل بیت(ع) در بحث گره گشایی از مشکلات مردم به خصوص نیازمندان، الگوی همه مردم بوده اند، کما این که در سیره و سبک زندگی حضرت رضا(ع) نیز این مساله بسیار مشهود و برجسته است.

وی افزود: اُمید آن که ما نیز در این قضایا، نه صرفاً در حرف و شعار بلکه در عمل پیروی ائمه اطهار(ع) به ویژه ثامن الحجج (ع) باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha