چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای گروه جهادی یاوران سلامت روان حوزه علمیه کردستان با حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی

حوزه/نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کسانی که به نوعی متولی مبارزه با اعتیاد هستند، متوجه باشند ترک اعتیاد تنها بخشی از کار آنهاست و بخش مهمتر کار مهارت آموزی و ایجاد حس مسئولیت پذیری در این افراد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در برنامه های اولین روز از دهه مبارزه با اعتیاد، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر کارهای خوبی در زمینه مقابله با اعتیاد در کردستان صورت گرفته است که امیدواریم این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد، البته همه ما امیدواریم که مسئله‌ای بنام اعتیاد هرگز در جامعه ما وجود نداشته باشد تا اینگونه نشست‌ها برگزار شود.

وی افزود: در بحث مبارزه با پدیده شوم اعتیاد باید تمام جوانب را در نظر داشته باشیم، باید با افرادی که معتاد هستند و به عنوان بیمار در جامعه شناخته می‌شوند با محبت و رفتار شایسته برخورد شود تا ان‌شاء‌الله زمینه ترک اعتیاد در آنها برای همیشه فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: کسانی که به نوعی متولی مبارزه با اعتیاد هستند، متوجه باشند ترک اعتیاد تنها بخشی از کار آنهاست و بخش مهمتر کار مهارت آموزی و ایجاد حس مسئولیت پذیری در این افراد است.

استاد حوزه علمیه کردستان گفت: باید قبل از هر چیزی راههای ابتلای افراد به اعتیاد را از بین ببریم و با فرهنگ سازی در جامعه اجازه ندهیم که افراد به خاطر مسائل مختلف به سمت اعتیاد گرایش پیدا کنند.

حجت  الاسلام و المسلمین پورذهبی اظهار کرد: شایسته است که در دوران حضور معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد به نوعی با کتاب و مطالعه به معنای واقعی آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان گفت: در کمپ‌های ترک اعتیاد از وجود مشاورین مذهبی و معنوی در کنار سایر مشاورین و روان‌شناسان حتما استفاده شود تا شخص معتاد به جایگاه والای انسانی خود واقف شود و در صورت بازگشت به جامعه دیگر به سمت این بلای خانمان سوز نرود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha