جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش کانون بانوان رضوی در یزد

حوزه/ مسئول کانون بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی شهرستان یزد از برگزاری دوره آموزشی عمومی و تخصصی «حسنا» با حضور حامیان سنت حسنه ازدواج خبر داد.

خانم رقیه کفیل الناس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، اظهار داشت: شب گذشته به همت کانون بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی شهرستان یزد، مراسم جشن میلاد امام رضا علیه‌السلام و افتتاح دوره آموزشی ویژه مبلغین جلسات فرهنگی، فعالان حوزه پیش از ازدواج و واسطین امر ازدواج در قالب طرح حسنا (حامیان سنت ازدواج) در حسینیه مهدیه یزد با حضور فرمانداریزد برگزار شد.

وی اهم برنامه های این مراسم را اجرای مداحی و مولودی خوانی، سخنرانی فرماندار، حضور خدام حرم رضوی به همراه حمل پرچم حرم رضوی، سخنرانی دکتر رحیمی‌نسب رئیس دفتر آستان قدس رضوی در یزد با موضوع احیا و گسترش سنت نبوی ازدواج و سخنرانی حجت الاسلام امامی با موضوع اهمیت وجایگاه واسطین امر مقدس ازدواج برشمرد.

مسئول کانون بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی شهرستان یزد اظهار داکرد: گسترش زندگی مدرن و شهرنشینی،  کمرنگ شدن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی سبب ساز تغییرات در سبک زندگی افراد شده است و یکی از برنامه های این کانون احیای سبک زندگی اسلامی و رضوی است.

خانم کفیل الناس تصریح کرد: نتایج مطالعات میدانی حاکی از گزینش های غلط، ناهمسان گزینی زوجین و معرفی های نامتناسب متقاضیان ازدواج به یکدیگر است که  تغییرات به وجود آمده از یک سو و ناکارآمدی بسترهای غیر سنتی و ناکافی بودن شایستگی ها و توانمندی های لازم واسطین در امر وساطت موجب بحرانی شدن وضعیت ازدواج و طلاق در جامعه شده است.

وی خاطر نشان کرد: از این رو کانون  بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در راستای احیا و گسترش سنت حسنه واسطه گری ازدواج ( تسهیل ازدواج جوانان )دوره عمومی و تخصصی «حسنا» یعنی حامیان سنت نبوی ازدواج را برگزار می نماید.

مسئول بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی شهرستان یزد ادامه داد: این طرح  به منظور شناسایی، شبکه سازی و توانمندسازی کنشگران حوزه خانواده با رویکرد ارتقا و بهبود ( نگرش، مهارت و دانش ) مبتنی بر آموزه های دینی و سیره رضوی ایجاد شده است.

همایش حامیان سنت حسنه ازدواج در یزد برگزار شد + عکس

همایش حامیان سنت حسنه ازدواج در یزد برگزار شد + عکس

همایش حامیان سنت حسنه ازدواج در یزد برگزار شد + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهلا سعادت ابادی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    سلام و عرض ادب ،خیلی عالیه خداخیرشون بده