پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اهداف و برنامه حوزه علمیه استان قزوین برای آینده بسیار گسترده و کامل است و مسئولان و دست اندرکاران حوزه را امیدوار کرده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز  امروز در دیدار با مدیر و معاونان مدیریت حوزه علمیه استان البرز ضمن خیرمقدم به میهمانان، ایام ولادت حضرت امام رضا (ع) را تبریک گفت.

وی به پیشینیه درخشان حوزه علمیه قزوین پرداخت و بیان کرد: حوزه علمیه قزوین در گذشته از پیشینه درخشانی در زمینه های تربیت علما برخوردار بوده است. در کنار تاریخی بودن شهر قزوین، مدارس علمیه این شهر هم از قدمت بالایی برخوردار هستند که از این تعداد چهار مدرسه به صورت ویژه از جایگاه تاریخی بالایی برخوردارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: حوزه علمیه استان قزوین شامل ۹ واحد آموزشی شامل ۸ مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی علامه رفیعی که یکی از مدارس مجوز رسمی ندارد و به زودی مجوز آن صادر می شود.

وی اظهار کرد: نزدیک به یک هزار طلبه از سطوح  اول تا دهم در مراکز آموزشی حوزوی استان قزوین تحصیل می کنند که با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات مختلف به دنبال افزایش تعداد طلاب هستیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: امروز همه  همه دست‌اندرکاران و فرهیختگان در جهت ارتقا ء و پیشرفت حوزه استان تلاش می کنند .

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی رشد کرده اند و امروز همه استان های ما دارای حوزه علمیه هستند و هر حوزه علمیه، مدارس متعدد علوم دینی دارد و همین عامل سبب شده حوزه علمیه قزوین به نسبت به مابقی حوزه چندان دیده نشود.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اهداف و برنامه حوزه علمیه استان قزوین برای آینده بسیار گسترده و کامل است و مسئولان و دست اندرکاران حوزه علمیه را امیدوار کرده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  اگر نیروی انسانی ما یعنی طلاب رشد کمی و کیفی یابند، قطع یقین خروجی بهتری خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد:  با توجه به لزوم انجام فعالیتها به صورت تخصصی ۶ گروه علمی اخلاق، تفسیر  علوم عقلی، علوم حدیث، فقه، اصول، ادبیات فقهی در سطح حوزه‌های علمیه استان تاسیس و راه‌اندازی شده است.

در ادامه هر یک از معاونان  ومدیران مدارس علمیه قزوین گزارشی از فعالیت های خود ارائه کرده و تجارب خود را بازگو کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha