جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیرکل بهزیستی استان قم

حوزه/ مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به‌اضافه شدن دو شهرستان به استان قم در تقسیمات کشوری گفت: نیازمند همکاری مسئولان برای راه‌اندازی مراکز بهزیستی در دو شهرستان جدید استان هستیم.

مهدی پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ پرونده توان‌بخشی و اجتماعی در مرکز مثبت زندگی جعفریه فعال است و از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند و یک مرکز اقامتی معتادان در بخش و ۲ مرکز هم در جاده قم جعفریه به ارائه خدمات درمان اعتیاد مشغول هستند.

وی ادامه داد: جمعیتی بالغ‌بر ۲۵ هزار نفر ساکن این شهرستان هستند و باتوجه‌به مهاجرت معکوس از شهر به روستا و همچنین جمعیت خوش‌نشین شهری که تعطیلات آخر هفته یا فصول گرم در مناطق روستایی سکونت می‌یابند اتخاذ تدابیر لازم جهت تأمین زیرساخت‌های خدماتی بهزیستی شامل تأمین زمین، احداث ساختمان‌های موردنیاز جهت تأسیس اداره بهزیستی شهرستان، مراکز مثبت زندگی، مراکز شبانه‌روزی اجتماعی، توان‌بخشی و پیشگیری و... و تأمین نیروی انسانی موردنیاز را مورد تأکید قرارداد.

پهلوانی دیگر شهرستان جدید استان را موردتوجه قرارداد و گفت: در حال حاضر حدود ۳۲۰ پرونده توان‌بخشی و اجتماعی در این شهرستان وجود دارد و یک مرکز درمان سرپایی اعتیاد، یک مرکز مثبت زندگی و یک کمپ درمان اعتیاد معتادان در این منطقه تحت نظارت بهزیستی فعال است.

وی تأکید کرد: با مصوبه هیئت دولت، شهرستان کهک با دو بخش مرکزی و بخش فردو با مرکزیت شهر کهک و ۱۸ روستا تابعه و جمعیت حدود ۲۵ هزار نفر تشکیل گردیده که هدف از این مهم توسعه پایدار و بلندمدت روستاها و شهرهای اقماری و توسعه متوازن در استان است و با عنایت به اینکه تک شهرستانی بودن همیشه به استان قم ضربه می‌زده همین مسئله، در تخصیص اعتبارات استان قم را در رتبه آخرین استان‌های کشور قرار می‌داد درحالی‌که قم از نظر جمعیتی بیست و دومین استان کشور است.

پهلوانی تصریح کرد: بهزیستی به جز یک ساختمان ملکی در مرکز شهرستان کهک فاقد هرگونه زمین و ساختمان در این منطقه است لذا همکاری کلیه مسئولین استان خصوصاً مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن، سازمان مدیریت، شهرداری و شورای شهر کهک و... در زمینه تأمین زیرساخت‌ها و اعتبارات و چارت تشکیلاتی ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha