پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب

حوزه/ جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این نشست گزارش کارگروه‌های طرح جامع زیارت عتبات عالیات و امور مشاعر بررسی و پس از ارائه توضیحات آقایان حمید رضا محمدی مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائرین عتبات عالیات و نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، درخصوص فرآیندها، فعالیتها و اقدامات ارائه شده در این دو کارگروه ، تبادل نظر صورت گرفت.

برپایه این گزارش، دراین نشست پیشنهادات جمع بندی شده دردبیرخانه کارگروههای ۲۰ گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی در حوزه حج و زیارت با اصلاحاتی به تصویب رسید.

لزوم ارائه خدمات در بسته های متنوع زیارتی با نرخ مناسب به علاقمندان سفرهای زیارتی، زیارت آسان عتبات، جذب حداکثری زائر و رونق کسب و کار دفاتر خدمات زیارتی از نکاتی بود که در بررسی طرح جامع زیارت عتبات مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین در خصوص کارگروه امور مشاعر بررسی مدیریت ایام تشریق مقرر گردید که تمامی خدمات مشاعر در قالب برنامه عملیاتی انجام و با استفاده از سامانه جامع یکپارچه ارزیابی شود و ارائه خدمات با کیفیت بهتر و حذف برخی خدمات اضافی مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است درپی تعطیلی حج ۹۹ و با هدف بهینه سازی و بهبود کیفیت فعالیت های صورت گرفته در حج، بیست کارگروه برای آسیب شناسی درحوزه های مختلف تشکیل شده که تاکنون گزارش بیش از نیمی از آنها در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این نشست با تبریک ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) تصریح کرد: مجموعه دست اندرکاران حج و زیارت فارغ از هرگونه مسایل سیاسی و جناحی، خود را خادم تمامی زائران می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین به محورهایی از پاسخ های  روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهور منتخب در مصاحبه با خبرنگاران داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: ایشان با تاسی از روح بلند امام امت و فرمایشات مقام معظم رهبری هوشمند و معنادار به سوالات پاسخ داد و تصریح کرد که خود را خادم تمام ایرانیان در داخل و خارج از کشور می داند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha