یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در آیین افتتاحیه مرکز تخصصی شیعه شناسی امیرالمؤمنین(ع) در اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با اشاره به نقش ویژه دستگاه قضا در حل مشکلات مردم، گفت: کام مردم را با خدمت مخلصانه و خوش‌رویی با ارباب‌رجوع، شیرین کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در دیدار با مدیرکل دادگستری و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضائیه، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، شهادت شهدای قوه قضائیه به‌ویژه سیدالشهدای انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان را تسلیت گفت.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر «أیّها الناسُ، تَجَهَّزوا رَحِمَکُمُ اللّه ُ، فقد نُودِیَ فیکُم بالرَّحیلِ ...»، گفت: حضرت در این عبارت خطاب به مردم بیان می‌کنند که «انسان خود را به ابزاری که مورد نیاز عالم آخرت است مجهز کند».

نماینده ولی فقیه در خوزستان به آیه قرآنی «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ» اشاره و بیان کرد: انسان برای همراهی با انسان کامل، همان‌گونه که برای استفاده از آیات قرآن باید از درون مطهر و پاک کند، برای این همراهی نیازمند پاکیزگی و طهارت است.

امام جمعه اهواز، «ارتباط قلبی با اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)» را یکی از حقوق آن‌ها بر انسان برشمرد و ادامه داد: آن‌ها به این همراهی نیاز ندارند بلکه انسان نیازمند آن است، آن‌ها در قله و ما نیز در دامن هستیم و برای همراهی ابتدا باید خود را پاک کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد گفت: در روایتی از امام صادق(ع) آمده که انسان کریم دارای سه نشانه «حُسن خلق در محیط خانواده و اجتماع»، «کنترل خشم» و «چشم‌پوشی از خطای دیگران» می‌باشد.

وی، در ادامه با بیان این‌که «حُسن خلق» حلقه مفقوده در نظام مقدس اسلامی است، اظهارداشت: در صحنه انتخابات دنیا بدترین اخلاقی‌ها را شاهد هستیم، با کمال تأسف افراد غرب‌گرا، همین روش را در مناظرات اجرا می‌کنند. وقتی یک نفر به خودش جرأت می‌دهد در رسانه‌های جهانی این‌گونه بی‌ادبی، افترا، تهمت، دروغ و... انجام دهد، اگر زیرساخت‌ها کامل باشد، دستگاه‌های مسئول می‌توانند از او سند بخواهد و با او برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که در مواجهه با ارباب‌رجوع باید خوش‌اخلاقی وجود داشته باشد، عنوان کرد: انسان وقتی می‌بیند نقطه مقابل آن همسر، فرزند یا ارباب‌رجوع هست حتی‌الامکان سعی کند که چشم‌پوشی کند، این مسائل حلقه‌های مفقوده در زندگی انسان است.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که بعد از عبادت خداوند متعال، هیچ عملی پاداش آن به‌اندازه گره‌گشایی از خلق خداوند نیست، گفت: باز کردن بخش قابل توجهی از گره‌ها در دست متصدیان دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه است، مراجعه کنندگان با هزار امید آمده‌اند و تکیه‌گاه آن‌ها دستگاه عدلیه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، با اشاره به این‌که با همه بداخلاقی‌ها شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات بودیم، بیان کرد: با توجه به تشکیل دولت انقلابی باید شاهد تحویل باشیم، در کنار یکدیگر باید کار و تلاش کرد و مردم حلاوت نظام را ببینند.

وی در پایان با اشاره به این‌که سعی شود که بیش از قبل در جهت باز کردن گره‌های مردم تلاش کرد، بیان کرد: اگر انسان بداند که در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشد، رفتار او قطعاً تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha