جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 965451
۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
تبریز

حوزه/ مراسم عمامه گذاری ۲۶ نفر از طلاب غیر ایرانی جامعة المصطفی العالمیه تبریز همزمان با میلاد امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، مراسم عمامه گذاری ۲۶ نفر از طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه تبریز همزمان با میلاد امام رضا (ع) با حضور علمای استان و استاندار آذربایجان شرقی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی بخت آور، رئیس  نمایندگی جامعه المصطفی  واحد تبریز   عصر روز چهارشنبه در مراسم عمامه‌گذاری طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه تبریز، با تبریک میلاد امام رضا (ع) با اشاره به آیه شریفه"فِی بُیُوت أَذِنَ اللهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَ الاْصَالِ * رِجَالٌ لاَ تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَ لاَ بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللهِ" گفت: برخی از بیوتی که در آنها به اذن پروردگار کلمه الهی و ذکر الهی در آن بیوت گفته می شود و بر زبان ها جاری می شود اینها را می ستاید.

رئیس  نمایندگی جامعة المصطفی واحد تبریز افزود:  در جامعه المصطفی تعدادی از عزیزان علاقه مند به تحصیل علوم دینی براساس وظیفه و عمل به دستورات قرآنی، هجرت کردند و  در این مجموعه مشغول تحصیل علوم دینی و تهذیب نفس بوده و ان شاءالله در آینده توفیق خدمت پیدا خواهند کرد.

وی افزود: این گروه ک به کسوت روحانیت ملبس خواهند شد، دومین گروه از طلاب و فضلای جامعه المصطفی تبریز هستند و گروه اول دو سال پیش به عنوان فارغ التحصیل حدود ۳۰ نفر به این لباس مقدس  ملبس شدند که تعدادی از آنها در مناطق مختلف محروم و در مناطق مورد نیاز مشغول خدمت هستند.

وی با توصیه به طلاب تازه ملبس شده، گفت: از مشکلاتی که ایجاد خواهد شد، محدودیت های  که الان برای شما در کشورتان و شهرتان اعمال می شود، نهراسید و خسته نشوید. با مردم همراه باشید و خود را از آنها جدا نکنید، زی طلبگی و آداب روحانیت را همیشه حفظ کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha