پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
"رزق شهاب" روحانی اندونزیایی

حوزه/ دادگاهی در اندونزی "رزق شهاب" روحانی جنجالی این کشور را به خاطر پنهان کردن اطلاعاتی در خصوص نتیجه آزمایش ویروس کرونا به چهار سال حبس محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دادگاهی در شرق جاکارتا پایتخت اندونزی "رزق شهاب" روحانی جنجالی این کشور را به خاطر پنهان کردن اطلاعاتی در خصوص نتیجه آزمایش ویروس کرونا به چهار سال حبس محکوم کرد.

شهاب از ۱۳ دسامبر در زندان به سر می برد.

هزاران نفر از طرفداران شهاب با راه اندازی راهپیمایی خواستار آزادی وی شده و در مقابل دادگاه تجمع کردند که با دخالت پلیس برخی از آنها پراکنده و برخی بازداشت شدند.

شهاب بعد از بازگشت از تبعید که سه سال در عربستان سعودی بود، در یک تجمع دینی و جشن عروسی دخترش حضور یافت که در هر کدام هزاران نفر از حامیان وی بدون رعایت پروتکل بهداشتی تجمع کردند که در پی آن دادگاه اندونزی شهاب را به ۸ ماه زندان و ۱۴۰۰ دلار جریمه محکوم کرد.

شهاب ۵۵ ساله رهبر جبهه مدافعان اسلام است که در اندونزی به اختصار FPI شناخته می شود. این جبهه در تخریب کلوپ های شبانه، سنگ زدن به سفارت های غربی و حمله به گروه های دینی رقیب نقش داشته و می خواهد شریعت اسلامی را برای ۲۳۰ میلیون مسلمان اندونزیایی اجرا کند.

دولت اندونزی در ماه دسامبر فعالیت "FPI" را ممنوع کرد و گفت: این سازمان دارای اصول قانونی نیست و فعالیت های آن مخالف قانون بوده و موجب آشوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha