چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله عیسی قاسم

حوزه/ رهبر جنبش شیعیان بحرین با بیان این که کسانی که در پیشاپیش علمای اشرار دعوت به ضلالت می‌کنند، را می‌بینیم که در خدمت مصالح آمریکا و اسرائیل هستند و تأییدکننده ننگ و ذلت هستند، گفت: برخی علما در برابر ستم‌هایی که بر مسجدالاقصی و مسلمانان می‌شود سکوت می‌کنند و تأییدکننده کفر در همه جوانب آن هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌شیخ عیسی قاسم امروز پنجشنبه درهمایش بین المللی «نبرد سیف القدس، محور مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی؛ دستاوردها و چشم انداز»که  در قم برگزار شد، گفت: چیزی جز خدا مقدس نیست و هیچ کس و هیچ چیزی تقدس ندارد مگر آنچه که به خدا منصوب می‌شود مانند پیامبر و کتاب خدا و کعبه و مسجدالحرام و مسجد الاقصی و نیز مساجدی بر اساس تقوا بنا شده‌اند.

وی ادامه داد: امور مقدس باید گرامی داشته شوند و با آنها نباید آنچه که در جاهلیت بود آمیخته شود. آلوده کردن مقدسات دینی با بدی و گناهان جسارت به دین است و دیدگان یک مؤمن آرام نمی‌گیرد اگر ببیند مقدسات دینش مورد تعرض واقع شده است.
شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: امتی حق ایمان را به جا نخواهد آورد در صورتی که ببیند که حرمتی از حرمت‌های الهی مورد تعرض قرار بگیرد و ارام باشد.
رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: این نسبت به مقدسات دینی حق اما علما چه وظیفه‌ای دارند؟ آنها که خود را علما نام می‌نهند و بر سفره‌های خوان پادشاهان و ظالمان نشسته‌اند  نسبت به این امور عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.‌

به گفته وی، این علما پدران امتند و امت در غیبت علما مانند یتیمان خواهد بود، علما در اسلام پدران امتند و امت درغیبت و سکوت آنان یتیم است و در اسلام وظیفه آنان این است که پدری برای امت باشند.
وی اظهار داشت: آنان زندگی و حیات اسلام و حامیان دین هستند، عالمی که به عنوان یک انسان مسلمان توصیف شده و علم او ستون دین است، او همانند پیامبران است که توصیف شده همانند پیامبران بنی اسرائیل و چراغ فروزان روی زمین هستند.
آیت الله  عیسی قاسم یادآور شد: این علما وارثان پیامبر بزرگوار هستند و مداد آنان برتر از خون شهدا است، اینها علمایی هستند که خداوند بر بندگان خود ولی قرار داده است و رهبری بشریت و کرسی ریاست بر امور الهی به آنها سپرده شده است اینها هستند که به حق عالم در اسلام نامیده شده‌اند.

رهبر جنبش شیعیان بحرین گفت: امام در طرف مقابل علمای اشرار و علمای فاسد کسانی هستند که به اسم عالمند اما در عمل از آن دور هستند.

وی ادامه داد: از امام علی پرسیدند که بهترین بندگان بعد ائمه چه کسانی هستند، فرمود علما در صورتی که صبر کنند گفتند چه کسی شر است از همه بدتر بعد از ابلیس، فرمود از پیامبران بعد از نوح (ع) و آنهایی که امت را گمراه کردند علما هستند در صورتی که فاسد شوند.

آیت الله  عیسی قاسم با اشاره به اینکه، حضرت از عیسی (ع) گفت چگونه هست حال آنهایی که دنیا را بر آخرت برتری می‌دهند و به علم خود عمل نمی‌کنند، بیان داشت: رسول خدا علم را به دو قسمت تقسیم کرد؛ علمی که در قلب و آن علم سودمند است و علمی که بر زبان است این علم موقف سختی در پیشگاه خدا دارد و علم صاحبش را به آتش می‌برد.

وی با بیان اینکه، کسانی که در پیشاپیش علمای اشرار دعوت به ضلالت می‌کنند، را می‌بینیم که در خدمت مصالح آمریکا و اسرائیل هستند و تأییدکننده ننگ و ذلت هستند، گفت: برخی علما در برابر ستم‌هایی که بر مسجدالاقصی و مسلمانان می‌شود سکوت می‌کنند و تأییدکننده کفر در همه جوانب آن هستند.

شیخ عیسی قاسم اضافه کرد: اما جنگ و معرکه‌ای که الآن داریم ایجاب می‌کند که علمای اسلام صف‌های نبرد را در جنگ مقاومت برای دفاع از مقدسات و دفاع از اسلام و مسلمانان آماده کنند و لازم است که خود فهم دقیقی از اسلام و ضرورت‌های آن داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از مصادیق جهاد علما این است که در مقدمه پیشروان به سمت شهادت قرار بگیرند و به جز لقاء خدا چیزی طلب نکنند.

رهبرجنبش  شیعیان بحرین گفت: امروز روز معرکه‌ای است که هر کسی در این مقاومت از جمله علما و دلاوران مقاومت باید در مسیر پیروزی حرکت کنند و با استکبار به نبرد برخیزند و این وظیفه مخصوصا علمای امت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha