پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
احمد راسم النفیس

حوزه/ نماینده شیعیان مصر گفت: صهیونیسم جنبه سیاسی پروژه یهود است که حدود صد سال پیش پدیدار گشت که در کنار صهیونیست مسیحی و نظریه پروتستان که طرفدار صهیونیسم است، ابراز وجود کرد و یهودیان از همان ابتدا با اسلام در ستیز بودند.

احمد راسم النفیس امروز پنجشنبه در همایش «نبرد شمشیر قدس؛ محور مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی» که در قم برگزار شد،گفت:‌ بنابراین ما در برابر یک اندیشه عقیدتی قرار داریم و نمی‌گویم دینی و نبرد قومی یا مربوط به یک اقلیم و وطن خاص نیست. پس بر ما است که تصویر درستی از آنچه که پیش روی خود داریم داشته باشیم که این نبرد قومی یا مربوط به منطقه معینی نیست بلکه جنگ، جنگ عقیدتی است و وظیفه همه مسلمانان این است که در این زمینه یک دیدگاه مشخص داشته باشند.
وی اظهار کرد: در جریان ترور سادات من یک سال در زندان مصر بودم و در کنار من به مدت ۱۰ ماه شیخ احمد عزام بود و بعضی از فلسطینیان مؤسس حرکت جهاد اسلامی هم کنار او بودند.
راسم النفیس بیان کرد: من این حادثه را که یادآوری می‌کنم می‌خواهم بگویم ما به نام‌ها و اسامی مختلف اهمیتی نمی‌دهیم آنچه برای ما مهم است قضیه اصلی اسلام است همانگونه که در زمانی نه چندان دور مسئله مرزها و نام کشورها مطرح نبود.
به گفته وی، آنچه که مهم است ارحام و انصاب بین مسلمان و حمایت مسلمان از مسلمان بود، اما آنچه که امروز به عنوان قضیه فلسطینی معروف شده درست است که آنها در خط مقدم درگیری هستند و مسئولیتشان در این درگیری و رودررویی تنها به سبب نزدیک بودن آنها به واقعه است و این به عهده همه است که از مسئله فلسطین حمایت کنند.

راسم النفیس ادامه داد: من نمی‌گویم جنگ عربی اسرائیلی ما معتقد به این هستیم که این وظیفه همه مسلمانان است. نقطه مرکزی رودررویی قدس و فلسطین است اما از نظر شعاع و مساحت همه جغرافیای شرق و غرب جهان اسلام را در بر می گیرد.

وی با اشاره به دشمنی دیرینه یهود با اسلام گفت: صهیونیسم جنبه سیاسی پروژه یهود است که حدود صد سال پیش پدیدار گشت که در کنار صهیونیست مسیحی و نظریه پروتستان که طرفدار صهیونیسم است، ابراز وجود کرد و یهودیان از همان ابتدا با اسلام در ستیز بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha