چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مشاوره

حوزه/ رئیس اداره مشاوره و خانواده حوزه های علمیه خواهران گفت: توانمندسازی مشاوران مدارس علمیه کشور در دستور کار بوده و برای این مهم، برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام علیزاده رئیس اداره مشاوره و خانواده حوزه های علمیه خواهران، امروز در نشست مشاوران مدارس علمیه خواهران لرستان، که توسط معاونت تبلیغی فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: مشاوران با حضور خود و ارائه مشاوره در زمینه های گوناگون به پویایی و نشاط در حوزه ها یاری رسانده و در تحقق این مهم  رسالت تبلیغی خود را انجام می دهند.

وی توانمند سازی علمی مشاوران را از برنامه های محوری اداره مشاوره و خانواده حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: دانش علمی مشاوران باید به‌روز باشد و در این راستا تلاش می شود دوره های علمی تخصصی برای مشاوران مدارس علمیه برگزار شود.

رئیس اداره مشاوره و خانواده حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه توانمند سازی علمی اخلاقی و همچنین آموزش مهارت های زندگی برای پیشگیری از مشکلات طلاب نیازمند حضور مشاورانی قوی و کارآزموده در مدارس است، خاطر نشان کرد: ارائه مشاوره به طلاب در زمینه های گوناگون باید به گونه ای باشد که زمینه زندگی سالم و پویایی و نشاط در حوزه های علمیه را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: مشاوران مدارس علمیه باید با آسیب شناسی مشکلات، در خصوص پیشگیری از این آسیب ها مشاوره های علمی و اثرگذار به طلاب ارائه دهند.

وی یادآور شد: برای ارتقا سطح علمی مشاوران، آموزش‌های سراسری در گروه‌های علمی مختلف در نظر گرفته شده و مشاوران برای بروز رسانی دانش مشاوره ای خود از طریق گروه‌های علمی هر منطقه به صورت نظام‌مند آموزش داده می شوند.

در پایان نیز، عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان با ارائه گزارشی از فعالیت های مشاوران مدارس علمیه خواهران این استان از برگزاری نشست ها و کارگاه های تخصصی مشاوره خبر داد و گفت: این کارگاه‌ و نشست ها با هدف ارتقا دانش مشاوران مدارس علمیه به صورت دوره ای برای خواهران مشاور در مدارس علمیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha