پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران، آزمون سطح 3 و 4

حوزه/خانم فاطمه هدایتی از برگزاری آزمون مقاطع تکمیلی و بازپذیری حوزه ‌علمیه خواهران مازندران همزمان با سراسر کشور خبر داد.

 خانم فاطمه هدایتی طی گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران بیان کرد: مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران دارای ۲۲ مدرسه علمیه است که از این تعداد در مقاطع عالی یک مرکز آموزش عالی حوزوی و سه مرکز تخصصی حوزوی در رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی و کلام اسلامی در سطح ۳ (کارشناسی ارشد) و  در مقطع تخصصی یک مرکز آموزش عالی تخصصی حوزوی در سطح ۴ (دکترا) در دو رشته فقه و اصول گرایش فقه خانواده و رشته تفسیر گرایش تفسیر تطبیقی با بیش از ۵ هزار طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل فعالیت دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: در سال جاری متقاضیان مقطع عالی (سطح ۳) در مازندران در سه  رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، کلام اسلامی، و متقاضیان مقطع تخصصی (سطح ۴) در دو رشته تفسیر تطبیقی، فقه خانواده،  باهم به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: آزمون مقاطع تکمیلی و بازپذیری حوزه علمیه خواهران مازندران در دو مرکز آزمون موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) بابل و  مرکز تخصصی زینب کبری(سلام الله علیها) تنکابن برگزار شد که آزمون ورودی سطح ۳ یک مرحله‌ای و آزمون مقطع سطح ۴ در دو مرحله برگزار شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران در پایان خاطر نشان کرد: تعداد طلاب شرکت کنندگان در سطح سه حوزه علمیه خواهران مازندران بیش از ۱۴۰ نفر که تعداد ۸۰ نفر از این طلاب به دلیل کسب معدل الف در مقطع سطح دو، معاف از  آزمون ورودی بوده اند و  در سطح چهار بیش از ۲۰ نفر  است که از این تعداد پس از مراحل جذب، به تعداد ظرفیت مدارس قبول خواهند شد؛ اعلام نتایج از طریق سایت سنجش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در اواخر مردادماه اعلام می شود.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha