دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد انصاریان ماه رمضان

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: امام حسین علیه السلام می‌فرمایند اصحاب من به گونه‌ای هستند که روز قیامت وقتی محشور می‌شوند فرشتگان به آنها می‌گویند پرونده ای برای شما وجود ندارد و تمام درهای بهشت به روی شما باز است ولی آنها به فرشتگان می‌گویند ما هیچ کجا بدون امام حسین علیه السلام پا نمی‌گذاریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اسلام عبارت است از قرآن و اهل بیت پیامبر(ص)، گفت: پیامبر(ص) در طول ۲۳ سال پیامبری خود و از ۱۳ سالگی امیرالمؤمنین(ع) به مردم اصرار داشتند که وزیر، خلیفه و جانشین من علی‌بن ابی‌طالب  علیه السلام است.

وی گفت: عالمان بزرگ اهل سنت در معتبرترین کتاب های خود حدود ۸۵ روایت را با سند نقل کردند که پیامبر(ص) خطاب به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند تو خلیفه بعد از من هستی و به مردم فرمودند که علی علیه السلام خلیفه بعد از من است و اگر او را بلافاصله بعد از من به خلیفه مسلمین قرار ندهید اسلام به انحراف خواهد رفت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اختراع جانشین میان پیامبر(ص) و علی علیه‌السلام خلاف دین و وحی خدا است، گفت: خداوند در قرآن فرموده است از خدا و رسول و صاحبان امر از میان خودتان اطاعت کنید و بنابر روایات فراوان این صاحبان امر اولا تعدادشان از جانب پروردگار معین است و دوما اطاعت از آنها واجب است و نافرمانی از آنها باعث دوزخی شدن می‌شود.

وی با اشاره به آیه ۵۵ سوره مائده ابراز کرد: این آیه می‌گوید فقط خداوند حق ولایت بر ما دارد و بر اساس ولایت خود ۱۲۴ هزار پیامبر را مبعوث کرده تا مردم را به بهشت راهنمایی کنند و مانع از جهنمی شدن انسان شوند و خداوند بنابر ولایتی که دارد پیامبر(ص) را ولی قرار داده زیرا از همه انسان‌ها به حقایق آگاه‌تر است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه پیامبر است که می‌داند چطور زندگی کنیم و چطور فرزندان خود را تربیت کنیم که بنده خدا باشند و رستگار شوند، افزود: خداوند می‌فرماید بعد از پیامبر(ص) ولیّ شما کسی است که اقامه نماز می‌کند و در حال رکوع صدقه می‌دهد و تمام علمای شیعه و سنی فرمودند که این آیه در شأن امیرالمؤمنین(ع) نازل شده که در رکوع نمازش صدقه داد.

وی با بیان اینکه دین خدا اعتقاد و عمل همراه با هم است، گفت: بنا به فرموده بزرگان، انسان برای نجات هم باید حسن فاعلی داشته باشیم و هم حسن فعلی یعنی هم آدم خوبی باشیم و ایمان به خدا داشته باشیم و هم کارهای خوب انجام دهیم و واجبات را انجام دهیم و محرمات را ترک کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه ۹۷ سوره مبارکه نحل گفت: آخرین حرف پروردگار این است که کسی که عمل صالحی انجام دهد در حالی که ایمان داشته باشد چه مرد باشد و چه زن من او را در دنیا به حیات طیبه و پاک، زنده خواهم داشت و در آخرت جزای همه اعمالش را به اندازه بهترین عملی که انجام داده است بالا می برم و آنگاه محاسبه می‌کنم.

وی با بیان اینکه اطاعت اصحاب امام حسین علیه السلام باید الگوی ما برای اطاعت از ولی خدا باشد، گفت: امام حسین علیه السلام می‌فرمایند اصحاب من به گونه‌ای هستند که روز قیامت وقتی محشور می‌شوند فرشتگان به آنها می‌گویند پرونده ای برای شما وجود ندارد و تمام درهای بهشت به روی شما باز است ولی آنها به فرشتگان می‌گویند ما هیچ کجا بدون امام حسین علیه السلام پا نمی‌گذاریم و ما هم اینگونه باید به ولی خدا وابسته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha