شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سرهنگ موحد

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم تصریح کرد: تلاش در جهت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، مجاهدت در راستای حفظ و تقویت کرامت انسانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرهنگ پاسدار محمدرضا موحد، یکشنبه شب طی سخنانی در جشن بزرگ کرامت(به پاس پاکی بیش از یکسال مددجویان معتاد به مواد مخدر) که به همت کانون فرهنگی و پایگاه بسیج تخصصی بصائر در سالن همایش مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، با اشاره به این که حمایت های خانواده در بحث ترک اعتیاد و تداوم پاکی معتادان درمان شده بسیار مهم و مؤثر است، اظهار داشت: یکی از سیاست های استعمار و استکبار، دچار کردن جوامع به اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از مفاسد اصلی است که در این رابطه دشمن برای جامعه ما نیز برنامه های شوم بسیاری دارد.

وی افزود: تولید مواد مخدر در افغانستان پس از حضور آمریکا و ناتو در این کشور چندین برابر شده و کشور ما هم به هر حال یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت مواد مخدر است و لذا ما نمی توانیم نسبت به بحث مقابله با مواد مخدر، بی توجه یا کم توجه باشیم.

وی گفت: از نگاه امام راحل، اعتیاد، مصداق بارز باطل است که آثار شوم بسیاری برای فرد معتاد، خانواده او و جامعه به همراه دارد، کما این که تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی ناظر به اقدامات پیشگیرانه است چرا که همواره پیشگیری مقدم بر درمان است.

جانشین فرمانده سپاه استان قم ادامه داد: در سال جاری به همت نواحی و حوزه های مقاومت بسیج و مشارکت مدیران محلات، برنامه های قوی و اثرگذاری در بحث پیشگیری از اعتیاد خواهیم داشت، کما این که در عرصه کرونا و رزمایش همدلی مؤمنانه نیز به همت بسیج، فعالیت های چشمگیری در طول حدود یک سال و نیم اخیر داشته ایم.

وی گفت: آگاهی بخشی به جامعه، مشاوره و مصونیت بخشی، همچنین تقویت باورهای دینی و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی در محلات و نیز تأکید بر اشتغال از جمله سیاست های محوری ماست، به خصوص در زمینه اشتغال چرا که اشتغال از عوامل بسیار مهم پیشگیری از اعتیاد است.

موحد خاطرنشان کرد: در این زمینه البته نباید از نقش خانواده در مباحث فرهنگی و اجتماعی و جلوگیری از بروز و تشدید آسیب های اجتماعی غافل شد.

وی بیان داشت: سپاه استان قم برای اجرای بهتر برنامه ها نیاز به حمایت همه دستگاه ها دارد که امید است با استقرار دولت جدید شاهد تقویت همکاری ها و هم افزایی ها باشیم.

وی در خاتمه ضمن تشکر از کانون و پایگاه مقاومت بسیج بصائر و طلاب بسیجی که در این زمینه ها فعالیت های چشمگیری داشته اند، گفت: بعد از دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با اعتیاد، استان قم جزو استان های پیشتاز در ایجاد کمپ کرامت بوده و تفاوت اساسی این کمپ با دیگر کمپ ها آن است که بر اساس آموزه های دینی و حفظ و تقویت باورهای اسلامی به کار خود می پردازد و کرامت و ارزش انسانی در این مسایل برایش بسیار مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایران IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    احسنا . این حرکت از طرف سپاه با این هجم آسیب برای پیشگیری ستودنی هست