شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 965904
۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹
حجت الاسلام سید  رضوی اردکانی

حوزه/ امام جمعه موقت شیراز گفت: بی‌تدبیری دولت موجب وضعیت کنونی کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل رضوی اردکانی،امام جمعه موقت شیراز در مراسم چهلمین سالگرد حادثه هفتم تیرماه در محل مسجد صاحب الزمان شهر یاسوج اظهار کرد: هر زمان پای آمریکایی‌ها به این کشور باز شد جز ظلم و ستم کاری نکردند و ما تاوان ایستادگی و دفاع از عزت و استقلال خود را می دهیم.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه به ظلم و جنایت استعمارگران از جمله انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: در جنگ جهانی ۷ و نیم میلیون ایرانی به دلیل عملکرد استعمارگران از قحطی و بیماری و وبا از بین رفتند.

این نویسنده و مورخ برجسته یادآور شد: کسانی که امروز امید به انگلیس و آمریکا دارند سابقه ننگین آنها در این کشور را مرور کنند که چیزی جز مرگ و بدبختی و قحطی برای مردم نبوده است.

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی در ادامه افزود: در دوره رضاشاه بسیاری از نقاط ایران از دست رفت کوه‌های آرارات و مناطق اطراف رود ارس توسط رضاخان به روس‌ها بخشیده شد رودخانه هیرمند و صدها هزار هکتار زمین‌های اطراف را به افغانستان دادند که همه این کارها با نقشه انگلیسی‌ها بود و در زمان محمدرضا شاه هم بحرین مروارید خلیج فارس را بخشیدند که اگر در حال‌حاضر بحرین را داشتیم به چیزی نیاز نداشتیم.

وی ادامه داد: ظلم‌های بسیاری انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در این دویست سال اخیر به ما کردند بخشی از خاک ایران را دادند که تنها تاریخ پر افتخار ما هشت سال دفاع مقدس بود که نقشه آمریکایی‌ها برای جدا کردن خوزستان و کردستان و سایر نقاط کشور بر آب شد این ملت با دست خالی و با اتکا به نیروی بسیج سیلی محکمی به گوش صدام و استکبار زد.

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی گفت: اگر ولی فقیه نبود ایران در هر حادثه ای نابود می‌شد هر کجا را نگاه می کنیم پای فتنه آمریکایی ها در میان است تعجب از کسانی است که دل به آمریکا بسته‌اند و سرنوشت مصدق و سایرین را درس عبرت نمی دانند آمریکایی ها جز بدبختی برای این ملت چیزی بر جای نگذاشتند.

وی ادامه داد: استکبار وقتی دید با جنگ نمی تواند ایران را قبضه کند به ترور روی آوردند، وقتی نتوانستند امام را ترور کنند دستان او را با شهادت بهشتی و امسال او قطع کردند.

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی گفت: من همان روزها عضو حزب جمهوری اسلامی و نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی بودم که به آن جلسه نرفتم و شهادت نصیبم نشد اما صدای انفجار دفتر حزب را شنیدم شخصیت‌هایی که رفتند افرادی مثل شهید محمد منتظری بودند که به دنبال نجات منطقه از دست استکبار بودند و افراد بزرگ دیگری که به دست منافقین و آمریکایی های خبیث به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: اتهامات جریان چپ به شهید بهشتی را یادمان نمی رود امام فرمود برای شهادت او متاثر نشدم بلکه برای مظلومیت بهشتی متاثر شدم.

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی افزود: شهید بهشتی قانون اساسی را نوشت خبرگان را اداره کرد و دستگاه قضایی کشور را راه‌اندازی کرد، هرگز به دنبال محافظ و ماشین ضد گلوله نبود و از کشتن و شهادت واهمه‌ای نداشت.

امام جمعه موقت شیراز گفت: آمریکا هر کاری خواسته در منطقه انجام داده و اکنون نصفی از افغانستان را به طالبان بخشیده تا دوباره بر این کشور تسلط پیدا کند و حالا هم اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دست تسلیم بالا برده و از آمریکایی‌ها استمداد می‌طلبد.

وی افزود: اگر سلیمانی و ابومهدی و یارانشان نبودند آمریکایی‌ها با پول عربستان لبنان و سوریه و عراق را به دست داعش می دادند و تکفیری ها تا ۷ کیلومتری ایران همسایه ما می‌شدند اگر نقشه‌های داهیانه شهید سلیمانی نبود الان داعش در خوزستان و در بسیاری از استان‌های کشور ما جولان می‌داد.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه به برجام و درخواست‌های نامشروع آمریکایی‌ها و غربی‌ها اشاره کرد و گفت: آنها به دنبال ایران بدون موشک و سلاح هستند تا بار دیگر دیوانه ای مثل صدام را به جان این ملت بیندازند.

وی در ادامه گفت: آنهایی که فکر می‌کنند با سازش آمریکا مشکلات حل می‌شود باید به ترکیه نگاه کنند که بر سر این کشور چه می‌آورند و هر روز یک بهانه از ترکیه می گیرند.

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی به وضعیت مناطق مختلف ایران قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: همین یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد را نگاه کنید که مخروبه‌ای بود و اکنون چه پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی افزود: کشور در ۳۶ سال در دست اصلاح طلبان بوده و دولتمردان اصلاح طلب کشور را به این وضعیت انداختند و کاری کردند که اگر همه رد صلاحیت شدگان وارد انتخابات می‌شدند مردم دست رد به سینه آنها می زدند چرا که کار آنها در همه این سال‌ها مشخص است.

امام جمعه موقت شیراز یادآور شد: دولت روحانی مردم را به ستوه درآورد چرا که سوءمدیریت داشت این کشور کشوری ضعیف نیست کشور غنی است و اگر حسن مدیریت بود این وضعیت پیش نمی آمد اگر دولت نگاه به داخل داشت مشکلات پیش رو را نداشتیم عملکرد غلط به خصوص این سه سال اخیر کشور را به قهقرا ببرد که مردم هوشمندانه پای صندوق‌های رای آمدند و انقلاب خود را بار دیگر بیمه کردند مردم هرگز نظام و انقلاب خود را تنها نمی‌گذارند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha