شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هم اندیشی معاونین پژوهشی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور

حوزه/ نشست هم اندیشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران با معاونین پژوهش مدیریت های استانی و مراکز و موسسات تخصصی – عالی سطح۴ حوزه، در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی ربانی، مدیر کل تدوین متون درسی حوزه های علمیه خواهران در ابتدای  نشست هم اندیشی معاونین پژوهشی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور، ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این همایش اظهار داشت: با توجه به ضرورت حضور و فعالیت حوزویان در عرصه های بین المللی؛ نقش آفرینی های دانشی ایشان در فراتر از مرزهای ملی، مطالبه جدی از حوزه‌هاست.

وی نشر نورانیت اهل بیت علیهم السلام برای مخاطبان طالب حق را ضرورتی غیر قابل انکار توصیف نمود و اظهار داشت: دانش آموختگان حوزه های علمیه باید در فراتر از مرزهای ملی به ایفای نقش پرداخته، رسالت تبلیغ دین را به انجام برسانند؛ حضور در این مسیر نیازمند تمهیداتی است.

نماینده مرکز مدیریت خواهران در دبیرخانه کنگره بین المللی امناء الرسل با تاکید بر این که باید بتوانیم با حوزه های خارج از مرزها به ویژه حوزه نجف تعاملات و گفتگوهای هدفمندی را نسبت به ایفای رسالت جهان اسلام آغاز نماییم، تصریح کرد: در این هم اندیشی برآنیم تا بتوانیم، تعاملات حوزه قم و نجف و رسالت مرکز مدیریت حوزه خواهران را در قالب کنگره امنا الرسل بررسی نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ظرفیت های حوزه علمیه قم و نجف، با بیان این که کنگره علمی امنا الرسل زمینه های فراوانی را برای ارائه توان علمی حوزه های علمیه خواهران ایجاد نموده است، خاطرنشان کرد: تشویق و ترغیب بانوان پژوهشگر و توانمند از جمله انتظاراتی است که می تواند ارزش و اعتبار تلاش نظام مقدس اسلامی در تاسیس حوزه های علمیه خواهران را به منصه ظهور برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha