پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مقیمی حاجی

 حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور گفت: دروس خارج حوزه همواره شاهد به‌روزترین پژوهش ها و بررسی های دقیق علمی بوده و هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی، امروز در دیدار با اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد  بر ضرورت موضوع شناسی در پژوهش های علمی تأکید و بیان کرد: طلاب باید با تکیه بر مراکز معتبر و موضوع شناسی حرکت کرده و در این زمینه با متخصصان امر نشست هایی داشته باشند؛ چراکه امروز باید به کارکردهای اجتماعی فقه نیز توجه ویژه ای شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه رسالت حوزه را روشنگری و دعوت تشنگان حقیقت به سوی اسلام ناب توصیف کرد و عنوان داشت: امروز ما باید مخاطب خود و نیازهایش را به خوبی بشناسیم و با زبان و قالب متناسب به آنها پاسخ دهیم.

حجت الاسلام مقیمی حاجی عنوان کرد: امروز باید بر اساس روش شناسی و منهج معتبر پژوهش های خود را انجام دهیم و توجه ویژه به مسائل ساختاری پژوهش داشته باشیم.

 وی  با بیان اینکه مسیر آموزش حوزه از دوران های کهن با پژوهش عجین بوده است،  عنوان کرد: امروز نیز در هم تنیدگی آموزش و پژوهش با مدیریت صحیح در مراکز آموزشی و پژوهشی حوزه پیگیری می شود تا شاهد بالندگی پژوهش ها باشیم.

وی اظهار کرد: ما باید نسبت به نیازهای جامعه پاسخگو باشیم و بدانیم که طبق فرمایشات رهبری معظم انقلاب، حوزه، مادر نظام است و از این جهت همه ما مسؤولیت داریم تا با پژوهش های خود نیازهای آن را حل کنیم.

وی ادامه داد: از سیاست های کلان حوزه در این دوره این است که حوزه های علمیه تنها اداره کننده مدارس علمیه موجود در ساختار آموزش نیست، بلکه متکفل وجه زندگی مؤمنانه مردم جامعه است و همه تلاش ها برای تحقق وجه زندگی مؤمنانه مردم جامعه است؛ به همین دلیل نسبت به آنچه در جامعه می گذرد، حوزه مسئول و نظام آموزش در راستای انسانهایی که بتوانند اداره این جامعه را برعهده بگیرند، تلاش کند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور گفت: دروس خارج ما همواره شاهد به‌روزترین پژوهش ها و بررسی های دقیق علمی بوده و هست.

ضرورت موضوع شناسی در پژوهش‌های کاربردی

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha