دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
لک زایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن تبیین مشکلات علوم انسانی، «تولید فعالیت‌های فناورانه از آثار تولیدی» و «تجاری سازی یافته های پژوهشی» را دو پایه اصلی برای کاربردی سازی علوم انسانی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در یکصد و بیستمین جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گزارش طرح «کاربردی سازی و بومی شدن علوم انسانی و اجتماعی در ایران» ارائه شد و راهکارهای کاربردی سازی علوم انسانی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی «رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی»، کاربردی نشدن علوم انسانی و محصور ماندن مباحث آن در حوزه نظر و نپرداختن به مصادیق مسائل و مشکلات اجتماعی را از مشکلات علوم انسانی دانست و اظهار داشت: در حوزه تحقیقات بنیادی و توسعه‌ای، آثار زیادی را منتشر کرده ایم و اولویت آینده پژوهشگاه را استخراج پژوهش‌های کاربردی از آثار منتشر شده دانست.

وی، تولید فعالیت‌های فناورانه از آثار تولیدی و تجاری سازی یافته های پژوهشی را دو پایه اصلی برای کاربردی سازی علوم انسانی دانست و از تمامی صاحب نظران و اندیشمندان خواست تا پیشنهادات و راهکارهای خود را برای رفع این معضل ارائه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha