جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «خدا، ارزش، عقلانیت» به همت گروه فلسفۀ اخلاق پژوهشکدۀ فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «خدا، ارزش، عقلانیت» به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مبینی «عضو هیئت علمی پژوهشکدۀ فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی»، از سوی نشر این پژوهشگاه روانه بازار نشر گردید.

نویسنده در این کتاب، نظریۀ جدید خود در باب ارزش اخلاقی مبتنی بر جهان‌بینی توحیدی را پیشنهاد داده است؛ این اثر در ۲۷۵ صفحه و در شمارگاه ۳۵۰ نسخه و به قیمت ۵۵۰۰۰۰ ریال تقدیم علاقه‌مندان شده است.

در این کتاب، نظریه‌ای جدید در باب ارزش اخلاقی مبتنی بر جهان‌بینی توحیدی ارائه می‌شود؛ نویسنده بحث را با برخی تأملات معناشناختی و بررسی برخی نظریات به ویژه نظریۀ ارزش آیت الله مصباح یزدی شروع و سپس با توجه به اشکالات موجود، نظریۀ توحیدی جایگزین را پیشنهاد می‌کند؛ این پیشنهاد بر مفهوم تناسب و هماهنگی میان موجودات استوار است و تناسب محوری را میان خالق و مخلوقات لحاظ می‌کند؛ بر اساس مفهوم تناسب، نه تنها ارزش، بلکه عقلانیت نیز تبیینی جدید می‌یابد که از آن با عنوان عقلانیت وجودی یا ارزشی یاد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha