پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حقوق بشر آمریکایی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی فشار را از ابزار دولت جنایتکار آمریکا خواند و بیان کرد: آمریکا هیچ ابایی از اعلام جنایات خود نداشته و مردم باید حقوق بشر آمریکایی را نابودی انسان‌ها دانسته و آگاه باشند که این اعمال با انسانیت ضدیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه خمینی شهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، در رابطه با هفته افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: «ترور نافرجام مقام معظم رهبری در ششم تیرماه»، «شهادت آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران با وفایش» و «دوازدهم تیر ماه انفجار هواپیمای مسافربری  ایرباس با ۲۹۰ نفر سرنشین توسط دو فروند موشک از ناو هواپیمابر آمریکا» همگی دلیلی بر سند افشای حقوق بشر آمریکایی شد.

وی به نابودی انسان‌ها در سراسر دنیا توسط آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا از تمام ظرفیت‌ها برای تامین منافع خود استفاده کرده و در این راستا مرتکب هر جنایتی می شود، همانگونه که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور داد مراکز مهمی از نیروهای انسانی در عراق بمباران شود و بر این اساس جمعی از مردم بی پناه به شهادت رسیدند که نشان از خباثت آمریکا دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، فشار را از ابزار دولت جنایتکار آمریکا خواند و تصریح کرد: آمریکا هیچ ابایی از اعلام اینگونه جنایات  نداشته و مردم باید حقوق بشر آمریکایی را نابودی انسان‌ها بدانند و آگاه باشند که این اعمال با انسانیت ضدیت دارد.

امام جمعه خمینی شهر در ادامه گریزی به هفته قوه قضائیه و وقایع سال ۱۳۶۰ زد و افزود: شهید بهشتی عمر خود را صرف انقلاب کرد، وی نماد یک مبارز با بصیرت انقلابی بود که در روشنگری و بیان حقایق در خط مقدم جبهه فعالیت می کرد.

وی تفکر  شهید بهشتی را برآمده از اسلام ناب خواند و توضیح داد: اسلامی که شهید بهشتی به جامعه بشری معرفی کرد برگرفته از حقیقت اسلام بود، اسلامی که مبارزه با فساد، استکبار و دفاع از حقوق انسانها و مبارزه با فساد را و برقراری عدالت را در بر می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، به معرفی اسلام توسط شهید بهشتی اشاره و بیان کرد: حادثه هفتم تیر عبرتی تاریخی و آموزنده است.

وی هدف اصلی قوه قضائیه را اجرای عدالت اجتماعی و مطالبه حق مظلوم از ظالم برشمرد و گفت: هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب برای بازخوانی تلاش‌های دستگاه قضا است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha