یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همتی، رئیس هلال احمر کشور

حوزه/ رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: جمعیت هلال احمر بیش از ۱۶۰ مرکز واکسیناسیون در سراسر کشور دارد و اعلام آمادگی کردیم که بتوانیم در کنار وزارت بهداشت واکسیناسیون را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  همتی امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر سازمانی عام المنفعه است که وظایف متنوعی دارد و همکاری با وزارت بهداشت نیز به وظایف این جمعیت در سال گذشته افزوده شده است، افزود: از ابتدای کرونا موضوع کنترل خروجی و ورودی شهرها بر عهده جمعیت هلال احمر بوده است و نیروهای هلال احمر بیش از ۷ و نیم میلیون خودرو را تب‌سنجی کردند و بیش از ۱۴ هزار نفر مشکوک به کرونا به مراکز درمانی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه ما در بحث نذر سلامت در کنار عاشوراییان بودیم و بیش از ۱۱۷۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را ساماندهی و در اختیار هموطنان نیازمند قرار داده‌ایم، گفت: با هماهنگی بخش بین الملل جمعیت هلال احمر کمک‌های خارجی نیز که کمی بیشتر از کمک‌های داخلی بوده و در قالب بیش از ۱۷۰ محموله بین المللی به کشور وارد شده است را در میان نیازمندان توزیع کرده ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در جمعیت هلال احمر بیش از ۶ و نیم میلیون ماسک سه لایه و بیش از ۱۰۰ هزار لباس یک پارچه تولید شده است، گفت: بحث آموزش از روزهای اول در دستور کار ما قرار گرفته بود و طرح آمران سلامت را به صورت چهره به چهره در شهرهای مختلف اجرا کردیم.

وی گفت: جمعیت هلال احمر با همکاری وزارت بهداشت و بسیج طرح شهید سلیمانی را با قدرت اجرا کرد که یکی از برکات این طرح کنترل بیماری کرونا در کشور بود.همتی با بیان اینکه از شهریور ۹۹ برای وارد کردن واکسن اعلام آمادگی کردیم، گفت: با وجود اینکه واکسن یک کالای استراتژیک است ولی تا ۱۴ فروردین مجوز واردات به جمعیت هلال احمر داده نشد و از این تاریخ تا به امروز ما حدود ۴ و نیم میلیون دوز واکسن وارد کردیم.

وی گفت: در هفته های پیش رو هر چهارشنبه ۱ و نیم میلیون دوز واکسن را وارد کشور خواهیم کرد تا بتوانیم در کنار استفاده از تولید داخلی، پوشش مناسبی را برای واکسیناسیون انجام دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: جمعیت هلال احمر بیش از ۱۶۰ مرکز واکسیناسیون در سراسر کشور دارد و اعلام آمادگی کردیم که بتوانیم در کنار وزارت بهداشت واکسیناسیون را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در برگزاری انتخابات هم در بیش از ۷۰ هزار شعبه اخذ رأی یک آقا و یک خانم از طرف جمعیت هلال احمر به عنوان عوامل اجرایی حضور داشتند که به نوعی در شعبه‌های اخذ رأی ایجاد آرامش کردند تا حضور پر رنگ‌تر مردم را شاهد باشیم.

همتی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر تمام موفقیت هایش را مدیون این است که وارد جریان‌های سیاسی نشده است، گفت: از حدود ۳ هزار ملک جمعیت هلال احمر ۳۷۰ ملک موقوفه است که نشان می‌دهد که ما توانستیم اعتماد عمومی را به جمعیت هلال احمر برگردانیم.

همچنین در ابتدای این دیدار محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه امروز با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مجموعه استان حدود۲۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، حمایتی و پزشکی افتتاح می‌شود، گفت: مجموعه خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر در استان قم از سال گذشته تا به امروز ۲۰ میلیارد تومان کمک از بسته‌های معیشتی گرفته تا حمایت‌های پزشکی را به این جمعیت اهدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هلال احمر در کنار مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی خدمات زیادی را برای مقابله با کرونا انجام داده است، افزود: وسایلی که ما در اختیار افراد آسیب دیده کرونا قرار داده‌ایم مانند کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز باعث شد بسیاری از بیماران مراحل درمان را در خانه های خود داشته باشند و تخت های بیمارستان ها زودتر تخلیه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه ما امروز در فاصله کمتر از یک سال دومین پایگاه خیّرساز امداد جاده ای را در استان قم افتتاح می‌کنیم و ۲۰ پروژه فرهنگی را در استان افتتاح و کلنگ زنی خواهیم داشت، افزود: همچنین امروز اولین خانه هلال را در جامعه الزهرا افتتاح خواهیم کرد تا طلاب جهادی خواهر برای امداد رسانی به مردم آمادگی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۶۰۰ کپسول اکسیژن در استان به همت خیرین قمی تهیه شده است، گفت: ۶۱۰ کپسول اکسیژن ساز به استان قم وارد کردیم و با توجه به بانک تجهیزات امانی جمعیت هلال احمر، در سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۱۰ نفر این تجهیزات را به امانت گرفته اند.

بهرامی با بیان اینکه در ۶ماهه دوم سال گذشته ما ۴۳۸ درصد رشد مراجعین را داشته ایم، ادامه داد: حدود ۲۰ هزار سبد کالا در سال گذشته توسط جمعیت هلال احمر توزیع شده و در سه ماهه اول سال گذشته ۱۴۰۰ قلم وسایل کمکی به ما اهدا کرده اند و ۱۸۲۰ طلبه داوطلب جهادی را برای خدمت رسانی در مراکز درمانی به مردم آموزش داده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha