دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حدائق

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز خطاب به شورای شهر شیراز گفت: مردم با مشارکت بسیار عالی در انتخابات شرکت کردند، اکنون شما در برابر تک تک آراء مردم مسئول و نماینده جمیع مردم هستید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز، در دیدار منتخبین ششمین دوره از شورای شهر شیراز که در مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: موفقیت تک تک اعضای شورای شهر شیراز را از خداوند متعال خواستارم.

وی، دیدار اعضای جدید شورای شهر شیراز با علمای استان را مایه خرسندی دانست و اضافه کرد: در روایتی از رسول گرامی اسلام آمده «اگر در جامعه ای مشاهده کردید که علما خدمت مسئولان می روند بدانید سلامت و سعادتی در کار آنان نخواهد بود اما هنگامی که مشاهده شد مسئولان به دیدار علما و دانشمندان شهر می روند مشخص می شود که آن مسئول از سلامت برخوردار است و بگوئید چه علما ومسئولین خوبی».

عضو جامعه روحانیت شیراز خطاب به اعضای جدیدشورای شهر  شیراز تصریح کرد: مردم به شما اعتماد کردند؛ از این رو در قبال تک تک آراء مردم  مسئول هستید.

وی خاطرنشان کرد: شیراز در برهه هایی به دست افراد دیگر اداره میشده که اکنون وجود ندارند؛ بنابراین دوره شما و ماهم به پایان خواهد رسید؛ از این رو باید هرچه در توان دارید برای مردم و جامعه گام های موثری بردارید.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق، با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره هود، افزود: خدا به بزرگترین انسان یعنی پیامبر اعظم در این آیه چهار دستور می دهد که نخستین آن «استقامت و پیگری در کار» است؛ بنابراین استقامت رمز موفقیت است.

وی بیان کرد: جامعه موفق باید در برابر دشمنان داخلی و خارجی استقامت داشته باشند که اگر استقامت کردیم حضرت علی می فرماید رستگار خواهیم شد.

وی استفاده از ظرفیت های دیگر کاندید ها را مورد توجه قرار داد و گفت:  باید مواظب بود دوگانگی و تخریب رقم نخورد همچنین از افرادی که توانایی خدمت داشتند و رای کافی برای ورود به شورای شهر را نیاورده اند استفاده کرد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز ادامه داد: دومین مورد که خداوند به پیامبر(ص) فرموده اخلاص بوده و این مهم یکی از عوامل موفقیت جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حدائق، بیان کرد: اگر خدانگری در جامعه ورود پیدا کرد، جامعه سالم خواهد شد، و به واسطه اخلاص است که انسان ها از خصائص شیطانی در امان می مانند.

مدیرعامل بنیاد مهدویت فارس یکی از دغدغه های جدی را بالا بردن سطح دینی و فرهنگی شهر برشمرد و مطرح کرد: در بخشی از اطراف شهر شیراز و روستا ها مساجد باید خانه عالم داشته باشد و امکانات در اختیار آنان قرار داد، توسعه کار های فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد:حضور جمعی و پرهیز از طغیان گری از جمله دیگر مواردی بوده که خداوند در آیه ۱۱۲ سوره هود به پیامبر(ص) فرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق در پایان ضمن انتقاد از برخی مدیران که توجه به مسائل مذهبی شهر ندارند خاطرنشان کرد:  شناسنامه شیراز به تنهایی باغ ارم نیست بلکه شناسنامه شیراز جنت تراز احمد بن موسی(ع) و سید علاءالدین حسین(ع) و امامزادگان واجب التعظیم و قبرستان دارالسلام و مدرسه علمیه منصوریه  است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha