جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان با حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به حضور اساتید در تصمیم گیری ها، ابراز کرد: تعامل و هم‌اندیشی با علما و اساتید برقرار می باشد زیرا مدیریت، نظارت، ارزیابی و هدایت امور در حوزه علمیه توسط ایشان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی در محل دفتر ایشان در مشهد با بیان اینکه بعد از حکم انتصاب مقام معظم رهبری کارهای خوبی در قالب های تحولی انجام و تلاش شده از اساتید در شوراهای علمی، دانشی و پژوهشی استفاده شود، گفت: یکی از فعالیت های خوب این حوزه با عنوان قرارگاه های علمی - آموزشی می باشد که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که جنگ فرهنگی و دانشی را به مراتب از نظامی و امنیتی مهم تر خوانده اند، نامگذاری شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: این قراگاه های پنج گانه بر اساس اولویت مدنظر رهبر معظم انقلاب با عنوان قرآن و عترت، علوم عقلی، کلام، زبان و ادبیات و فقه و اصول تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همانطور که ارتباط خوبی با طلاب و مدیران هست، با علما و اساتید نیز این تعامل و هم اندیشی برقرار می باشد زیرا مدیریت، نظارت، ارزیابی و هدایت امور در حوزه علمیه توسط ایشان انجام شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان همچنین با بیان اینکه در ایام کرونا انسجام علمی حوزه علمیه خراسان برقرار ماند، گفت: البته استفاده از فضای مجازی همانند حضوری اثرگذار نیست اما به هر حال، انسجام تحصیلی حفظ شد و طلاب با عنایت به گذراندن درس و مباحثه، امتحان دادند.

وی در پایان به بحث معیشت طلاب و اساتید اشاره کرد و برگشت امور موقوفات حوزه به این نهاد را مسئله ای در جهت خودکفایی و استقلال مالی و در نتیجه توجه بیشتر به معیشت حوزویان خواند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طباطبایی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    سلام لطفا مراجع معظم تقلید به داد ما طلاب خراسانی برسند به ما گفتن دروس مجازی برگزار میشه که متاسفانه یک روز استاد آنلاین نبود یک روز هم اینترنت جواب نمی داد و... مباحثه که اصلاً تعطیل بود و خدا می داند که ما امسالی که گذشت هیچی از فقه و اصول عائدمان نشد منتظر عنایات رهبر معظم و مراجع تقلید نسبت به تدبیر بهتر حوزه خراسان هستیم طلاب خراسانی یا به قم می روند و یا به پیش نمازی اکتفا می کنند و جز پسرفت شاهد چیزی نیستیم