سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بررسی زندگی شهدا یکی از اولویت های پژوهشی استان است

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: مدارس علمیه استان، بررسی زندگی شهدا را جزء یکی از اولویت های پژوهشی خود قرار دهند تا آثار فاخری در این زمینه انتشار یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، خانم سمیه احمدی طیفکانی، در حاشیه برگزاری آیین رونمایی از کتب شهدا، بیان کرد: طبق پیام مقام معظم رهبری در کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان، بررسی زندگی شهدا جهت ترغیب جوانان به برگرفتن الگوی مناسب، مسأله‌ای ضروری و مهم است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان، ضمن تقدیر و تشکر از خانم ژاله سالاری، معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس و معاونان پژوهش مدارس علمیه رودان و میناب تصریح کرد: طلاب با بررسی سیره عبادی، اخلاقی، فردی و اجتماعی شهدا و تطبیق آن با آیات و روایات به تدوین مقالات درسی  و  پایانی پرداختند که ثمره این پژوهش، چاپ آن توسط انتشارات سمت روشن شد.

استاد حوزه علمیه خواهران هرمزگان اظهار داشت: از میان ۱۵۰۰ شهید در استان هرمزگان، زندگی تعداد محدودی از شهدا بررسی و چاپ شده که امید است در آینده با آغاز کلان پروژه شهدا، مدارس علمیه استان تحقیق و پژوهش در سبک زندگی شهدا را اولویت های پژوهشی معاونت خود قرار دهند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان افزود: امید است نهادهای فرهنگی، اداره کل حفظ و نشر آثار ارزش های دفاع مقدس، بسیج طلاب و روحانیون، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، در راستای حمایت از نویسندگان با حوزه های علمیه خواهران همکاری داشته باشند تا کارهای فاخری در زمینه شهدا انتشار یابد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha