جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی اصفهانی

حوزه/ اصفهانی گفت: مبارزه بی امان با فساد در دستگاه قضایی که به صورت اصلاح بسترهای فسادزا با نظرهای کارشناسی و برخورد با مفسدین و به تعبیر مقام معظم رهبری بدون ملاحظه از دیگر اهدافی است که دستگاه قضا دنبال می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، علی اصفهانی، دادستان اصفهان، در جلسه‌ای که با حضور روحانیون که به همت سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: به راستی چرا شهید بهشتی به تعبیر امام یک ملت بود یا چرا شهید سلیمانی مکتب ساز شد و رمز اینکه چرا وجود آنها آنقدر موثر بود که بعضاً در کل کشور و حتی خارج از کشور تاثیرگذار بودند، چیست؟ .

وی ادامه داد: در یک جمله می توان گفت، روحیه انقلابی و اعتقاد و ایمان داشتن به آن چه می گویند و باور راسخ به ولایت فقیه و اخلاص شهدا چه در زمان حیاتشان و مخصوصاً بعد از شهادتشان، پاسخ سوال بالا است.

دادستان اصفهان توضیح داد: این خصایص شهدا به شدت در جامعه اثر گذار بود و همین امر باعث شده بود که به یک امت، ملت و مکتب تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه لازمه به نتیجه رسیدن ما داشتن اخلاص و همت جهادی بوده و این امر درسی بزرگی برای ما و مسئولین است، تصریح کرد: به دلیل مدیریت هایی که چشم به غرب و غرب گرایی داشتند از آرمان های امام و انقلاب فاصله گرفته بودیم.

اصفهانی عنوان کرد: البته بحمدالله خداوند منت سر ما گذاشت که در دهه پنجم انقلاب با انتخاب صحیح مردم به آرمان‌های امام و انقلاب و مردم باز می گردیم، امروز مجلس، دولت و قوه قضاییه ما همگی انقلابی هستند و امید که برکات و آثار خوبی را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: اولین اولویت کشور مبارزه با فساد و اجرای عدالت است، لذا همگی باید تلاش کنیم تا دولت و قوه قضائیه و مجلس را در این راه کمک رسانیم، اگر با فساد مبارزه نشود، عدالت اجتماعی محقق نمی‌شود؛ چراکه حقیقتاً این دو امر دو روی یک سکه هستند.

دادستان استان اصفهان اذعان کرد: از سوی دشمنان این امر القا می شود که نظام و مسئولین کارامدی لازم را ندارند؛ لذا هدف نهایی از مبارزه با فساد و اجرای عدالت تحقق کارآمدی نظام است.

وی در ادامه اشاره ای به سند تحول قوه قضائیه کرد و گفت: اصل این تحول رعایت کرامت ارباب رجوع و مردم است، طبق این سند در درجه اول هر فرد به هر عنوانی که وارد دادگستری می شود چه به عنوان متهم یا کارشناس یا وکیل؛ باید کرامت آن شخص مراجعه کننده  حفظ شود.

اصفهانی افزود: مبارزه بی امان با فساد در دستگاه قضایی که به صورت اصلاح بسترهای فسادزا با نظرهای کارشناسی و برخورد با مفسدین و به تعبیر مقام معظم رهبری بدون ملاحظه از دیگر اهدافی است که دستگاه قضا دنبال می کند.

وی ابراز کرد: راهبرد دیگری که دستگاه قضایی دنبال میکند، حرکت به سوی یک قوه پیش رونده است، دستگاه قضا دیگر نباید خاصه در حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم منفعلانه عمل کند و باید یک قوه فعال و پیشرو باشد.

دادستان استان اصفهان، خاطرنشان کرد: راهبرد سوم مشارکت جویی از مردم است، هر جایی که از مردم استفاده شد، موفق بودیم، راهبرد قوه قضاییه در خصوص پیشگیری از وقوع جرم در صیانت از حقوق عامه و مشارکت جویی از مردم است.

وی اظهار کرد: در این راهبردهای قوه قضائیه فعال، مردم در راس هرم قراردارند، مردم باید هرکجا که شاهد ضایع شدن حق و حقوقی بودند، به دستگاه قضائیه و از طریق سامانه های جدید اعلام کنند.

لازم به ذکر است که جلسه به صورت پرسش و پاسخ روحانیونو ائمه جماعات با دادستان استان اصفهان ادامه یافت.

مبارزه بی‌امان با فساد و اثبات کارآمدی نظام از راهبردهای قوه قضائیه است

مبارزه بی‌امان با فساد و اثبات کارآمدی نظام از راهبردهای قوه قضائیه است

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha