جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 966363
۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
صفحه مجازی حمید سبحانی صدر

حوزه/ وقتی توی خیابان قلاده یک سگ رو در دستان یک دختر بدحجاب یا بی‌حجاب می‌بینم که بدو بدو داره دختر رو دنبال خودش میکشونه، واقعا حس میکنم قضیه برعکسه و اون سگ هست که طنابی به گردن این دختر انداخته و داره اونو به ناکجا میکشونه!

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام حمید سبحانی صدر با انتشار تصویر چند کارتن قدیمی در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

سبک زندگی سگی.... بخوانید

وقتی توی خیابان قلاده یک سگ رو در دستان یک دختر بدحجاب یا بی‌حجاب می‌بینم که بدو بدو داره دختر رو دنبال خودش میکشونه، واقعا حس میکنم قضیه برعکسه و اون سگ هست که طنابی به گردن این دختر انداخته و داره اونو به ناکجا میکشونه!
نمی‌دونم این اختلال انسان بر زندگی حیوان است یا سلطه فرهنگ حیوانی بر سبک زندگی انسانی؟!

چند وقت پیش داشتم به مجموعه کارتونهای قدیمی فکر میکردم. کارتون‌های بلندی که همه نسل ما باهاشون بزرگ شدن. در تموم اونها یک سگ حضور داشت. سگی که در اوج تنهاییِ اون دختر یا پسر نقش اصلی و در نهایت بی‌رحمی و بی‌مروتی آدم‌های پیرامونی، یک موجود همراه و باوفاست. امروز داریم محصول اون دوره رو برداشت می‌کنیم.

اگر ورود سگ در زندگی غربی «نتیجه» فروپاشی خانواده و تنهایی آدمهاست، در زندگی ایرانی «عامل» فروپاشی خانواده و تنهایی آدمهاست. من همین الان زن و شوهر جوانی رو سراغ دارم که به‌خاطر وابستگی شدید زن به بچه‌اش (یعنی همون سگش) دارن از هم جدا میشن.

دو روز قبل یکی از نزدیکانم گفت: خونه فلانی بودم.
گفتم: از دختراش چه خبر؟! ازدواج کردن؟ سنشون بالا رفته دیگه.
گفت: کجای کاری؟! واقعا فکر کردی اینا با این طرز تفکر اهل ازدواج‌اند؟
گفتم: کدوم‌طرز تفکر؟
گفت: رفتم خونشون دیدم شکم دخترشون پونی رو پانسمان کردن. سگشون رو میگم. اون دیگه یکی از اعضای این خونواده است. از فرزند هم عزیزتر!
گفتم: چرا شکمشو پانسمان کردید؟
گفتن: چند وقتی بود خیلی به این عروسک می‌پرید و خودشو بهش می‌مالید. دلمون براش سوخت. بردیم عقیمش کردیم. اگر بچه‌دار می‌شد عمرش کوتاه می‌شد. گناه داره!
بهشون نهیب زدم: شما همینکه این حیوون بیچاره رو از طبیعتش جدا کردید و آوردید توی خونه حبس کردید بهش ظلم کردید.
گفتن: نه، اگر توی طبیعت باشه غذا گیرش نمیاد و میمیره! ما به خاطر حیوان‌دوستی نجاتش دادیم!
گفتم: خداوند طبیعت این حیوون رو زندگی در طبیعت قرارداده. مگه شما رفتید از وسط خیابون نجاتش دادید آوردید؟! شما هم از یکی دیگه خریدید. حالا همه اینها یه طرف، اینکه ببرید و رحم حیوون بیچاره رو تخلیه کنید تا حق طبیعی این مخلوق رو ازش بگیرید، این کجاش حمایت از حقوق حیواناته! این ستم به حق حیوانات هست.
این یک خودخواهی محض هست. دارید همون بلایی که سر خودتون میارید، سر این حیوونای بیچاره هم میارید. خودتون رو از نعمت ازدواج و فرزندآوری که در مسیر طبیعت وخلقت شماست محروم کردید، دارید این سگ بیچاره هم مثل خودتون می‌کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha