شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصایر/ بازدید رئیس مرکز اسلامی هامبورگ از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ مدیر مسئول خبرگزاری حوزه با بیان این که به لحاظ سیاسی، مطالبه گری روشمند مبتنی بر اصول یکی از سیاست های رسانه حوزه است گفت: رسانه حوزه جامع الاطراف است و ما امروز در این رسانه با حمایت بزرگان حوزه، از خطوط قرمز شخصی به خطوط قرمز گفتمانی رسیده ایم و وحدت گفتمانی به ما اجازه می دهد که حرف های همه را منتشر کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین  محمدرضا برته در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین مفتح، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ که در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه برگزار شد، با اشاره به راه اندازی یک ساله مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، گفت: در گذشته این مرکز  به نام مرکز خبر و مدیریت رسانه و اطلاع رسانی شناخته می شد، ولی ضرورت کار امر رسانه حرفه ای، روشمند، نظام‌مند و تاثیرگذار به نام فعلی تغییر کرده است، اما هنوز در میانه راه قرار داریم و به دلیل اهمیت بحث رسانه و خبر، حوزه علمیه نیازمند به سازمان هنر، رسانه و فضای مجازی است و با وضع سابق ایده ها و انتظارات محقق نمی شود.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، با  ابراز امیدواری که بتوانیم با مرکز اسلامی هامبورگ وارد تعاملات جدی تر و گسترده تر شویم،‌به فعالیت های  بخش های مختلف مرکز رسانه و فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: امروز در این مرک، فعالیت ها با ساختار منطقی گردش درونی طراحی شده و براساس آن مدیریت می شوند. برای فرایند بهتر کار ابتدا مطالعات بنیادی جدی صورت گرفته و براساس آن ساختارها هم شکل گرفته است. به همین دلیل به مرکز رصد نیاز جدی شد تا بتوانیم نظام  مسائل و جریان ها و کنش گران و... درون حوزه را رصد کنیم تا در ادامه شاهد شکل گیری پروژه های اقدام  در موارد مختلف باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: بعد از آن شاهد جریان سازی خبری رسانه ای به وسیله خبرگزاری  و هفته نامه افق حوزه و سازمان انتشار و در نهایت نشر محتواها هستیم. این فرایند کار در رسانه حوزه است، اگر چه عیوبی دارد، ولی در تلاش هستیم به رشد و تکامل و تحولات رسانه ای برسیم.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه گفت:‌ بعد از تغییر مدیریت جدید حوزه های علمیه،شاهد تحولی در امر رسانه حوزه  هستیم که  وثاقت و اطمینان خبر، مرجعیت خبر، گسترش جامعه هدف به لحاظ زبانی،ایجاد ۶۰ درگاه  در فضای مجازی،۱۵۰ هزار مخاطب نخبه مباشر، توسعه فعالیت ها به سمت استانها، پرداختن به طلاب نو قلم و خوش فکر و گسترش آن از جمله  این تحولات است.

وی گسترش مخاطبین و خبرنگاران بین الملل، انتشار هفته نامه افق به زبان عربی، راه اندازی هفته نامه افق منطقه ای حوزه به زودی، مطالبه گری از مسئولان حوزه و پویش آن در خبرگزاری حوزه، شفافیت و وحدت در گفتمان و انتشار محتوای منتقدین به همراه پاسخ آن در این رسانه، ورود رسانه حوزه به عرصه گفتمان نخبگانی و بین الادیانی و مذاهبی، ورود به هوش مصنوعی را از دیگر برنامه های تحولی رسانه حوزه برشمرد.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه،‌ با بیان این که به لحاظ سیاسی، مطالبه گری روشمند مبتنی بر اصول یکی از سیاست های رسانه حوزه است گفت: رسانه حوزه جامع الاطراف است و ما امروز در این رسانه با حمایت بزرگان حوزه، از خطوط قرمز شخصی به خطوط قرمز گفتمانی رسیده ایم و وحدت گفتمانی به ما اجازه می دهد که نظرات همه را منتشر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هاشمیان IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 0
    سلام علیکم از تلاش های دوستان خبرگزاری خیلی ممنونم. بنده از طلابی هستم که به زبان انگلیسی و ترجمه مسلطم و گاهی بعضی از گزارشات شما را در فضای اینستا به زبان انگلیسی تبدیل می کنم و در آن فضا منتشر می کنم این محتواها بسیار بسیار برای مخاطبان خارجی جذابیت دارد و خیلی استقبال می کنن... مثلاً یکی از گزارشاتی که خیلی به انگلیسی تبدیل کرده ام و منتشر کرده ام گزارشات نهج البلاغه از استاد شکیبایی بوده است که خیلی برای خارجی ها جذاب بوده و کلی سوال پیرامونی پرسیده اند و بنده جواب داده ام مثلا گفته اند نهج البلاغه فقط مال شیعیان است یا برای تمام انسان هاست و از موضوعات آن پرسیده اند و اینکه ابراز تمایل کرده اند که این کتاب را تهیه کنند و حتی آن را حفظ کنن که مدتی است مشغول ترجمه روان نهج‌البلاغه به انگلیسی هستم... ببینید یک گزارش چقدر برکات به دنبال دارد... خدا شما عزیزان را در نشر معارف دینی موفق کند.
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 2
    رسانه امروز حوزه اصلا با قبل قابل مقایسه نیست. از تحولات اصلی استاد اعرافی و از دستاوردهای ایشان مسأله رسانه موفقی است که ایجاد شده. سعیکم مشکور
  • بهنام IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    هر روز از آقای برته خبر می گذارید بنظرتان این کار حرفه ای است یا چابلوسی است ؟