جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

حوزه/ جلسه هفتم "دوره آموزشی تحول جهان اسلام با عنوان ویژگی های ممتاز کشور اندونزی " برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک، هفتمین جلسه دوره آموزشی تحول جهان اسلام با حضور استاد محمد کهندانی، دکترای علوم سیاسی و پژوهشگر جنوب شرق آسیا در سالن اجتماعات اداره تبلیغات و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه برگزار شد.

کهندانی در بیان ویژگی های ممتاز اندونزی گفت: کشور اندونزی بزرگترین کشور مسلمان جهان با بیشترین جمعیت و دارا بودن قدرت منطقه‌ای به لحاظ حضور در سازمان‌های سیاسی و اجتماعی یکی از مهمترین کشورهای مسلمان جهان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی اندونزی و تفکیک ادیانی این کشور افزود: اقتصاد کشور اندونزی بر گردشگری، ماهیگیری، کشتی سازی و صنعت چوب تکیه دارد و کشور اندونزی به لحاظ تفکیک ادیانی ۸۷درصد مسلمان هستند و اسلام از قرن سوم به این کشور گسترش یافته است.

پژوهشگر جنوب شرق آسیا در توضیح ریشه اسلام در اندونزی اظهار کرد: ریشه اسلام در اندونزی به حضور بازرگانان در این کشور و یا حضور مستقیم مبلغان اسلام و نیز هجرت سادات مناطق عربستان، عراق و یمن به این کشور برمیگردد.

وی نقطه اوج حرکت های اسلامی دراندونزی را در دوره استعمار این کشور دانسته و بیان کرد: نقش اسلام در مبارزات اسلامی بسیار پررنگ بوده و مهمترین جریان های اسلامی در این کشور محمدیه و نهضت العلما می باشد که نهضت محمدیه از نظر سیاسی و مبارزه استعماری دارای اهمیت بسیاری  می باشد و این نهضت از نظر فقهی وابسته به محمد بن عبدالوهاب می باشد و از نظر کلامی بیشتر وابسته به عربستان و وهابی ها بوده اند.

دوره آموزشی تحول جهان اسلام در ساوه برگزار شد

انتهای پیام./ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha