دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قربانی

حوزه/ یک فیلمنامه نویس گفت: متاسفانه به دلیل نبود پژوهش لازم در نگارش متن، اکثر تولیدات خانوادگی تلویزیون کیفیت لازم را ندارد.

محمود قربانی، فیلمنامه نویس در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، پیرامون تولیدات خانوادگی سیما، اظهار کرد: ضعف اصلی سریال سازی ما به نبود پژوهش در کارهای مورد نظر مربوط می شود، چون اگر در این زمینه نویسنده مطالعات خوبی داشته باشد آنچه از خانواده در کارش  می دهد بر پایه حقیقت خواهد بود.

وی افزود: آنچه در سریال ها از خانواده می بینیم بر گرفته از تجربیات شخصی نویسنده است، برای همین بسیاری از تماشاگران نمود واقعی زندگی خود را در کارهای نمایشی نمی بیند، در صورتیکه اگر در این رابطه تحقیقات خوبی انجام شود، نتیجه مطلوب نظر خواهد بود.

قربانی ادامه داد: هم اکنون مشغول نگارش فیلمنامه ای درباره آیت الله طالقانی هستم. برای این کار می توانستم با تکیه بر تجربیات شخصی و خواند چند کتاب کارم را انجام دهم، اما تحقیقات من هم کتابخانه ای بود هم میدانی چون می خواستم وقتی قرار است خانواده آقای طالقانی را تصویر کنم، بهترین کار را انجام دهم.

این نویسنده در پایان تاکید کرد: اگر توجه و سرمایه گذاری در حوزه نگارش مقبول شود، نویسنده نیز برای تحقیقات زمان خواهد گذاشت، اما وقتی پایین ترین میزان دستمزد را نویسندگان می گیرند، دیگر نباید تنها نویسندگان را بابت نبود کیفیت در کارشان سرزنش کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha