شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیرحوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ در همایش تجلیل از سفیران پیشگیری از اعتیاد، از مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران به دلیل همکاری خوب و فعال با این ستاد تقدیر شد.

خانم مهری رستمی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه و بالا بودن آمار طلاق به دلیل اعتیاد در مازندران، حوزه علمیه خواهران استان اهتمام ویژه ای نسبت به تربیت طلاب در امر پیشگیری از این آسیب های اجتماعی دارد.

وی افزود: معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران به عنوان یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در طول سال همکاری های خوبی در زمینه برگزاری نشست های تخصصی پیشگیری، حضور طلاب در مناطق آسیب پذیر و ارائه مشاوره خانوادگی، اعتقادی و نشست های صمیمی با زنان بد سرپرست و اطلاع رسانی به گروه های هدف در فضای مجازی و... دارد.

رستمی بیان کرد: به همین دلیل در هفته پیشگیری از اعتیاد و در همایش تجلیل از سفیران این ستاد که با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان، استاندار و... برگزار شد از مدیر حوزه علمیه مازندران، به عنوان سفیر پیشگیری تقدیر شد.

وی تصریح کرد: معاونت فرهنگی حوزه علمیه مازندران، ۹ نفر از مبلغات خود را مناطق غرب، شرق و مرکز استان، جهت شرکت در دوره چهار روزه پیشگیری اولیه از اعتیاد در قم اعزام کرده که این طلاب به عنوان کادر متخصص حوزه علمیه خواهران در قالب گروه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد، در مناطق پر خطر شهری و روستایی در حال انجام فعالیت هستند.

رستمی اظهار کرد: مدیریت حوزه علمیه مازندران تا کنون چند دوره با موضوع «نقش باورهای غلط در اعتیاد» و «آخرین تهدیدات در باب مواد مخدر» را برای طلاب به خصوص مبلغین طرح امین و... با حضور کارشناسان مجرب ستاد پیشگیری از اعتیاد مازندران، برگزار کرده و هم اکنون نیز در حال برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های تخصصی در این راستا است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که در پیشگیری اولیه از اعتیاد، نقش کانون خانواده، فرزند پروری و... بیش از بیش نمایان است و می تواند نقش بازدارنده داشته باشد، طلاب متخصص حوزه علمیه خواهران در امر پیشگیری در زمینه تحکیم خانواده و ارائه مشاوره در فضای مجازی و... مشغول به فعالیت هستند.

همچنین احمد حسین زادگان، استاندار مازندران، در این همایش ضمن قدردانی از دست اندرکاران شورای هماهنگی مبارزه با مود مخدر گفت: در یکی دو سال اخیر در این شورا تحول بیشتری را با رویکرد علمی کردن مبارزه با مواد مخدر و تولید محتوا و هماهنگی بین دستگاهی و تبیین برنامه های مشخص و راهبردی و کاربردی شاهد بودیم که از همه زحمات و تلاش ها در این حوزه تقدیر می کنم.

وی اعلام کرد: با وجود شرایط کرونایی اقدامات بسیار خوبی در کمیته های فرهنگی و پیشگیری، حقوقی، مقابله، درمان و مشارکت های مردمی در استان برای کاهش آسیب های مواد مخدر صورت گرفته است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha