شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صفایی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر گفت: بحمدالله در سال های اخیر یک تحول بنیادین در سطح مدارس علمیه استان بوشهر ایجاد شده و با یاری خداوند این استان جایگاه خودش را در سطح کشور در این زمینه پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در نشست شورای حوزه علمیه استان بوشهر که به صورت ارتباط تصویری صورت گرفت، با اشاره به پیشینه مدارس علمیه استان بوشهر، اظهارداشت: حوزه علمیه استان بوشهر از قدیم صاحب سبک بوده و این نشان از قوت علمای این استان است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر افزود: بحمدلله در سال های اخیر یک تحول بنیادین در حوزه علمیه استان بوشهر ایجاد شده و با یاری خداوند این استان جایگاه خودش را در سطح کشور در این زمینه پیدا کرده و باید این را پاس بداریم.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: باید مدارس علمیه استان بوشهر را بسیار قوی، محکم و عمیق طراحی، مدیریت، اجرا و به پیش ببریم که در آینده‌ یک استوانه قوی برای ساحت مقدس حضرت بقیة الله الأعظم و مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف انقلاب باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه های علمیه بوشهر کار خیلی سنگینی بر دوش دارند، افزود: در زمینه حوزه های علمیه باید هم در فضای استان های جنوبی کشور تاثیر گذار باشیم و هم با توجه به نزدیکی بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس در این حوزه نیز تاثیر گذار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: امید داریم در آینده مدارس علمیه استان بوشهر به عنوان یکی از حوزه های اصلی جهان تشیع تجلی پیدا کرده و منشأ خیرات و برکات بسیاری باشد.

رییس شورای حوزه علمیه استان بوشهر افزود: بحمدالله در سال های اخیر طلاب استان تألیفات خوبی داشته به همین جهت ما باید بر روی پژوهش، تحقیق، تحصیل و حمایت از نخبگان حوزه سرمایه گذاری کنیم که به سرانجام رسد و هر سال شاهد تألیفات متعددی در رشته های مختلف علمی در حوزه علمیه بوشهر باشیم.

در ادامه این نشست در رابطه با سال تحصیلی آینده و پذیرش طلاب و آیین نامه های حوزه علمیه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و اعضای شورا به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون این موضوعات پرداختند و مصوباتی نیز به تأیید اعضاء رسید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha