چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام موسوی

 حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: غدیر، فقط یک واقعه تاریخی نیست، بلکه اعتقاد ما شیعیان بوده و تاییدی بر مساله ولایت از امام علی(ع) تا امام زمان(عج) و ولایت فقیه در زمان غیبت آن خورشید فروزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین، امروز در دیدار با دست اندرکاران جشنواره خطابه غدیری در حوزه علمیه قزوین گفت: غدیر معرفی شخصیت والای امیرمومنان حضرت علی(ع) به عنوان الگوی حقیقی و عملی انسان کامل، معرفی و تبیین جایگاه امامت و ولایت، فراهم سازی بستر مناسب برای افزایش بصیرت و تفکر ولایی است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: تمسک به ولایت حضرت علی (ع) به منزله عملیاتی ساختن عدالت اجتماعی در جامعه و رسیدگی به امور مردم است؛ از این رو باید ولایت علی(ع) را به عنوان الگویی در جامعه قرار دهیم.

وی ادامه داد: دلیل اینکه عید غدیر خم بزرگترین عید اسلام محسوب می شود، این است که عید ولایت می باشد، چون در استمرار عید ولایت الله و نبوت است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: غدیر، فقط یک واقعه تاریخی نیست، بلکه اعتقاد ما شیعیان بوده و تاییدی بر مساله ولایت از امام علی(ع) تا امام زمان(عج) و ولایت فقیه در زمان غیبت آن خورشید فروزان است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: تا زمانی که مردم ایران اسلامی، اتحاد خود را زیر لوای ولایت حقظ کنند هیچ دشمنی جرأت رویارویی با ایران اسلامی را نخواهد داشت.

وی به برگزاری جشنواره خطابه غدیری در حوزه علمیه قزوین پرداخت و بیان کرد:جشنواره خطابه غدیری با همکاری حوزه علمیه خواهران برگزار خواهد شد که در محورهای غدیر در قرآن، غدیر و اهل بیت(ع)، غدیر در علوم اسلامی، غدیر در ادیان و فرق مذاهب، غدیر و سبک زندگی اسلامی، غدیر و الگوی تربیت نیروی انسانی، غدیر و امامین انقلاب، غدیر و آموزه های دینی، برگزار می شود.

وی ادامه داد: داوطلبان شرکت در این جشنواره (طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران و برادران) می توانند تا ۱۸ تیرماه به بخشهای معاونت تهذیب مدارس علمیه خود مراجعه نمایند.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: به برگزیدگان ممتاز در جشنواره خطابه غدیری در رتبه های اول تا سوم نیز جوایز نفیس اهداء خواهد شد.

جشنواره خطابه غدیری در حوزه علمیه قزوین برگزار می شود

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha