جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارجمندفر

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) گفت: یکی از اولویت های دولت آینده باید توسعه و تقویت شبکه ملی اطلاعات باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید ارجمندفر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که دولت سیزدهم باید از ابعاد و جنبه های مختلف، یک سری امور مهم را جزو اولویت های کاری خود قرار دهد، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین اولویت ها طبعاً حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است و این که رئیس جمهور منتخب و کابینه وی با سیاست ها و تدابیر مناسب به دنبال کاهش نرخ تورم، افزایش اشتغال، حفظ و تقویت ارزش پول ملی و ... باشند.

وی افزود: یکی از اولویت ها ناظر به ساماندهی مطلوب فضای مجازی است و این که فکری جدی برای وضعیت افسارگسیخته این عرصه شود.

وی اضافه کرد: فضای مجازی امروز عرصه ای در مقابل دیدگان ما قرار داده و جهان جدیدی برای فعالیت در همه ابعاد فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و امنیتی گشوده که به هیچ وجه نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت و یا کم تفاوت باشیم و متأسفانه در طول هشت سال اخیر، اقدامات مناسبی در این رابطه صورت نگرفته و آقایان مسئول باید پاسخگوی این وضع نامطلوب باشند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) همچنین گفت: چنانچه این روند فعلی بخواهد تداوم پیدا کند، ما دچار آسیب های جدی تری در کشور خواهیم شد، چه آن که مشخصاً به نسل های آتی نیز آسیب عمیقی وارد می شود که به راحتی قابل ترمیم نخواهد بود.

وی بیان داشت: در این راستا یکی از اولویت ها ایجاد و توسعه و تقویت شبکه ملی اطلاعات است که به طور خاص دولت جدید باید آن را مدنظر قرار دهد. البته نظارت و تحت کنترل قرار دادن مسایل مختلف در بستر فضای مجازی به معنای مضیق کردن فعالیت ها نیست که برخی به بهانه طرح فیلترینگ مباحث دیگری را دنبال می کنند بلکه منظور ساماندهی مطلوب عرصه ی گسترده فضای مجازی است.

حجت الاسلام و المسلمین ارجمندفر همچنین گفت: در حال حاضر کشورهای قدرتمند دنیا برای استفاده اینترنت شهروندان خود نیز شرایط خاصی را ایجاد می کنند به طوری که به خصوص نسبت به کودکان و نوجوانان حساسیت بیشتری دارند و این طور نیست که این فضا در آن جوامع کاملاً یله و رها باشد.

وی بیان داشت: مدیریت قوی و مطلوب دولت در این زمینه و به خصوص بحث شبکه ملی اطلاعات می تواند کمک بسیار خوبی باشد، هر چند که بی انصافی است که برخی کارهای خوب دولت فعلی را نادیده بگیریم اما به هر حال آن انتظارات مورد نظر به شکل مطلوب محقق نشد.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) همچنین افزود: یکی از مباحث مهم در دنیای امروز توسعه دولت الکترونیک است، چه آن که با استفاده از اینترنت و فضای مجازی در این بستر بهتر می توان به مردم خدمت رسانی کرد، ضمن آن که این مهم باعث صرفه جویی در وقت و توسعه امر یادگیری و آموزش می شود.

وی خاطرنشان کرد: گام اول دولت سیزدهم باید تصمیم جدی برای این مهم باشد تا بتواند خواسته های مشروع را در چارچوب آرمان های امام و شهدا و منویات مقام معظم رهبری و شأن بالای مردم فهیم و مؤمن ایران اسلامی برآورده سازد.

وی با بیان این که حمایت از نرم افزارها و اپلیکیشن های بومی و توجه به اصل خودباوری بسیار مهم و لازم است، گفت: هدف از ساماندهی فضای مجازی، هدایت مخاطب به منظور دسترسی به اطلاعات پاک و جلوگیری از هرزه نگری در شبکه های اجتماعی است که امیدواریم دولت سیزدهم بسترهای این مطالبه را فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha