جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه ستاد اقامه نماز استان که با حضور استاندار و مسئولین عالی استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه

حوزه/ در جلسه ستاد اقامه نماز کرمانشاه، بر لزوم ساماندهی و بهبود نمازخانه‌های بین‌راهی تأکید و مطرح شد: متأسفانه برخی نماز خانه‌های بین راهی و نمازخانه‌های برخی ادارات شرایط مطلوبی ندارند؛ بنابراین باید برای نمازخانه ها جاذبه های مطلوبی لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه در جلسه ستاد اقامه نماز که با حضور استاندار و مسئولین عالی استانی در دفتر نماینده ولی فقیه در کرمانشاه برگزار شد، بر اقامه نماز و اهمیت آن به عنوان تنها فریضه ای که انسان را از گناه  و فحشا باز می دارد تأکید شد.

آیت الله علماء ضمن اشاره به اهمیت نماز نزد بزرگان، گفت: بزرگان ما زیاد روی نماز تاکید داشته اند، زیرا این نماز است که انسان را از فحشا و منکر باز می دارد و آن چیزی که انسان را می سازد و به درجه اعلای عبودیت رهنمون می سازد همین نماز است.

وی افزود: اگر نماز را تبلیغ و ترویج کنیم و با رفتار مناسب و درست موجبات حضور جوانان را بر اجرای این واجب دینی فراهم کنیم مساجد  ما شلوغ شده و همگان با حضوری آگاهانه در این فضای معنوی بزرگ حضور می یابند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: برای نماز باید هزینه کنیم و ضرورت دارد از ظرفیت گسترده ادارات برای این موهبت ویژه الهی بهره مند شویم.

آیت الله علماء تصریح کرد: در زمان پیامبر اکرم(ص) تمام تصمیم گیری های حکومتی در مساجد بود، لذا باید فکر کنیم و چاره ای بیندیشیم، هم برای نماز و هم برای مساجد، و همه باید دست به دست هم دهیم تا جوانان و همه گروها جذب مساجد شوند؛ زیرا انقلاب از مساجد آغاز شد و باید این مهم در مساجد استمرار یابد.

گفتنی است: قبل از سخنان نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمانشاه طی سخنانی با بیان این که باید نماز جماعت کم رنگ دیده نشود، با انتقاد از برخی نماز خانه های بین راهی گفت: متأسفانه برخی نماز خانه های بین راهی و نماز خانه های برخی ادارات شرایط مطلوبی ندارند بنابراین باید برای نماز خانه ها جاذبه های مطلوبی لحاظ شود.

مهندس بازوند افزود: موضوع نماز باید بیرون از ادارات و در سطح جامعه هم مد نظر قرار گیرد و خصوصا جوانان را تشویق به انجام این فریضه الهی کنیم.

در پایان نیز حجت الاسلام و المسلمین علی مولوی؛ دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه گزارشی از چگونگی ارزیابی ادارات در امر نماز ارائه کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    یکی از مشکلات اقامه نماز در طول مسیرهای بین شهری حد ترخص است در طول یک جاده تابلوهای متعددی وجود دارد که که حد ترخص یک شهر را نشان میدهد و آدم نمیداند کدام درست است لطفا از طریق وزارت راه پیگیری فرمایید جواب مردم عادی را نمیدهند