جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام باریک بین

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: نمازجمعه ثمره خون شهدا و پایگاهی است که اندیشه ها و سلیقه های مختلف زیر چتر ولایت حضور می یابندو تریبون نظام مقدس و مکتب اسلام ناب محمدی محسوب می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد حسن باریک بین، استاد حوزه علمیه قزوین، صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین گفت: نهادینه سازی تقوا الهی در جوامع اسلامی در نماز جمعه صورت می گیرد و در خطبه های اول نماز جمعه همواره مسلمانان به تقوای الهی سفارش می شوند.

حجت الاسلام باریک بین خاطرنشان کرد: در یک جامعه ارزشی، سفارش به اخلاق مداری بر محور سیره ائمه اطهار(ع) از مهمترین اقدامات است که همواره در خطبه های نماز جمعه بیان می شود.

وی ادامه داد: نماز جمعه پایگاه وسیع بصیرت افزایی و تجلی گاه وحدت امت مسلمان است و در حال حاضر بیش از  ۹۰۰ نماز جمعه در کشور برگزار می شود.

وی اظهار کرد:  نماز جمعه مراسمی چند وجهی است که موجب تقویت روحیه برادری، رشد فکری، سیاسی و انسجام و وحدت در بین مردم و مسئولان می‌شود.

حجت الاسلام باریک بین عنوان کرد: نمازجمعه پایگاه هدایت و رهبری مردم در جامعه و سنگرهای دفاع معنوی در مقابل دشمنان در سطح جامعه هستند.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: اقامه نماز جمعه در کشور یکی از نعمت‌های بزرگ از یادگاران امام (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و در آیات و روایات نورانی قرآن تأکید فراوانی نسبت به جایگاه و حضور در نماز جمعه شده است.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: نمازجمعه ثمره خون شهدا و پایگاهی است که اندیشه ها و سلیقه های مختلف زیر چتر ولایت حضور می یابندو تریبون نظام مقدس و مکتب اسلام ناب محمدی محسوب می گردد.

حجت الاسلام باریک بین همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عالم مجاهد و انقلابی مرحوم آیت الله هادی باریک بین بیان کرد: از دست اندرکاران ستاد برگزاری نماز جمعه قزوین، به ویژه نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین نسبت به برگزاری این برنامه وزین و فاخر قدردانی می نمایم.

حجت الاسلام باریک بین عنوان کرد:متاسفانه شرایط بیماری کرونا در کشور مطلوب نیست، که باید همه شهروندان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی نسبت به این ویروس منحوس در جامعه به خوبی مراقبت نماییم. 

نماز جمعه پایگاه بصیرت افزایی و تجلی گاه وحدت مسلمین است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha