چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: مرحوم آیت الله باریک بین به معنای واقعی کلمه سرباز امام خمینی (ره) در میدان انقلاب بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین، در حاشیه حضور در آرامگاه مرحوم آیت الله باریک بین و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین گفت: وفاداری مرحوم آیت‌الله باریک‌بین نسبت به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هیچگاه کاهش پیدا نکرد.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین عنوان کرد: آیت‌الله باریک‌بین، همواره خودشان را با خوف و خطر مواجه کرده و عمری را با تلاش و مبارزه و به معنای واقعی کلمه سرباز امام خمینی (ره) در میدان انقلاب بودند.

وی ادامه داد: بعد از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) آیت الله باریک بین، محور متدینین بوده و همیشه در مسیر این انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری حرکت کردند.

وی اظهار کرد: امام جمعه قزوین در شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی در همین استان فعالیت‌های ارزشمند و ماندگاری داشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش اثرگذاری داشتند که تقدیم فرزند شهید خود در راه این نظام جمهوری اسلامی خود گواه این مطلب است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: نخستین کسی که نقش بسیار مؤثر در نشر نام حضرت امام و انقلاب در قزوین داشت آیت الله باریک بین بود، وی به همین دلیل از سوی رژیم شاهنشاهی تبعید شد و مدت ها در سردشت کردستان تبعید بود.

امام جمعه قزوین در پایان عنوان کرد: مرحوم آیت الله باریک بین نقش جدی در مدیریت جبهه، کمک های مردمی و تشویق مردم به حضور در جبهه داشت.

نقش برجسته آیت الله باریک‌بین در هدایت جریان مردمی به نفع انقلاب

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha