جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه موقت تهران

 حوزه / امام جمعه موقت تهران گفت:  منشا غیبت امام زمان (عج) عدم آمادگی ما است، ما آمادگی برای جبهه رفتن و جان دادن داریم ولی تعبد به ولایت و امامت در ما کم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم اختتامیه چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین که در سالن اجتماعات مسجدالنبی قزوین برگزارشد گفت: نماز جمعه شعاع اجتماعاتی است که امت در محضر امام اجتماع می کنند و اولین نکته در نماز جمعه این است که ما برای دیدار امام می آییم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: نماز جمعه مظهر اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران  و باعث انسجام  و وحدت ملی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نمازجمعه در پایداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  و خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان نقش اول را دارد.

وی ادامه داد: حضور مردم در نماز جمعه موجب تقویت اسلام می‌شود. این آیین اسلامی مغضوب دشمنان است و حضور باشکوه در این فریضه پایه‌های اسلام را استحکام می‌بخشد.

وی اظهار کرد : جایگاه ویژه و مورد تاکید نماز جمعه  را می توان در احادیث و روایات مشاهده کرد و وجود سوره ای به نام جمعه در قرآن کریم اهمیت این موضوع را بیشتر نشان می دهد.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: در زمان حضور امام معصوم نماز جمعه  از نمازهای واجب است اما در زمان غیبت امام معصوم نماز جمعه می تواند جایگزین نماز ظهر شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: منشا غیبت امام زمان (عج) عدم آمادگی ما است، ما آمادگی برای جبهه رفتن و جان دادن داریم ولی تعبد به ولایت و امامت در ما کم است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله باریک بین بیان کرد: آیت الله باریک بین شخصیتی بودند که نام امام، انقلاب امام، روحیات امام و تقلید از امام (ره) را در آن دوران خوف و خطر رژیم شاهنشاهی ترویج دادند و ایشان در دوران دفاع مقدس هم جامعه قزوین را به خوبی رهبری کردند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: اگر کسی ۴۰ شبانه روز از خود مراقبت داشته باشد، چشمه های حکمت بر قلب و زبان ایشان جاری می شود و ما امروز در خصوص کسی سخن می گوییم که ۴۰ سال در راه خدا تلاش کرد و آیت الله باریک بین قبل از اینکه انقلاب شود، کارهای یک امام جمعه را انجام می دادند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha