چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
افراد ناشناس پنجره مسجد در بوسنی و هرزگوین را شکستند

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در ارتباط مجازی با مسئولان مؤسسه نسیم بوسنی، وظیفه جامعةالمصطفی و حوزه علمیه قم را نشر معارف ناب اسلامی و آموزه‌های گهربار ائمه اطهار(علیهم‌السلام) در عالم برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس جامعةالمصطفی، با بیان اینکه جامعةالمصطفی و حوزه علمیه قم خود را موظف به نشر معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در عالم می‌داند، بر عزم المصطفی در ارائه معارف اسلامی به جهانیان، تأکید ورزید و تصریح کرد: جامعةالمصطفی و حوزه علمیه قم نماینده گفتمان اعتدال، احترام به همه مذاهب و پیروان آنها، حفظ حرمت مقدسات همه مذاهب اسلامی و تأکید بر برادری و همزیستی صمیمانه با همه مذاهب و ادیان است.

وی، با اشاره به برخی مکاتبی که بر طبل تفرقه و جدایی پیروان مذاهب اسلامی می کوبند، اظهار داشت: آنچه جامعةالمصطفی، حوزه علمیه قم و انقلاب اسلامی پی می‌گیرند، قرائت اعتدالی، نگاه محترمانه به پیروان مذاهب اسلامی و خانواده بزرگ دنیای اسلامی و رفتار برادرانه و دوستانه با پیروان ادیان دیگر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به کلام امام رضا(علیه‌السلام) مبنی بر پیروی مردم دنیا از محاسن کلام اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، مکتب ائمه اطهار(علیهم‌السلام) را مطابق فطرت و عقل طبیعی انسان‌ها برشمرد و ابراز کرد: محور معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، قرآن است. انقلاب اسلامی نیز که به دنبال تحقق تمدن جدید اسلامی است، با محوریت قرآن کریم پیش می‌رود. 

وی، در ادامه، آموزش‌های المصطفی را در زمینه‌های گوناگون مبتنی بر آموزه‌های قرآن کریم برشمرد و بر گسترش روزافزون فعالیت‌های مؤسسه قرآنی آلبانی تأکید نمود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی، در بخش دیگری از سخنانش، بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی به منظور نشر معارف اصیل اسلامی را ضروری دانست و ضمن تأکید بر ارتباط با جریان‌هایی که در منطقه فعالیت می‌نمایند، توجه به مشترکات با این گونه جریان‌ها را مورد توجه قرار داد و در پایان، با اشاره به برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت جامعةالمصطفی، خاطرنشان ساخت: در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹، مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت با بهره‌مندی از امکانات فضای مجازی، فعالیت خود را گسترش داده و در این بستر، به ارائه خدمت و تبیین آموزش‌های اسلامی همت گمارده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha