جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/  بازدید رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور از مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه

حوزه/ کسانی به دانش آموزان و دانشجویان درس می دهند که از اندیشه و تفکر سکولاری بهره می برند. دانشگاه فرهنگیان می خواهد این نظام را در ارتباط با تربیت معلم تراز انقلابی بر پایه تحول در برنامه درسی، محتوای آموزشی، تعیین سرفصل های متناسب با نظام آموزشی و نهایتا معلم خوب متحول کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکترحسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش، ضمن بازدید از مرکز تربیت معلم مبلغ در نشستی با حجت الاسلام محمد اسماعیل عبداللهی، رئیس این مرکز در قم گفت: دانشگاه فرهنگیان دارای چندین پردیس در استانها و شهرستانهای کشور است.

وی با بیان این که نوع فعالیت و مأموریت دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه متفاوت است، ادامه داد: چرا که این دانشگاه با حوزه علوم انسانی، نهایت و غایت نظام اخلاق و تربیت پیوند خورده و هدف از این نهایت و غایت اخلاق، تربیت و پرورش انسانها است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: بر همین اساس مهمترین مأموریت دانشگاه، تحول در نظام تعلیم و تربیت و توجه به امر تربیت و ساختن انسانها است. لذا ما دانشگاه فرهنگیان را متصل به تعلیم و تربیتی می دانیم که نظام جمهوری اسلامی ایران آن را معین کرده است.

ملکی گفت: لذا نباید نسبت به اجرای آن سهل انگاری و سطحی نگری و حتی شوخی کرد و بر این باوریم که دانشگاه فرهنگیان عرصه جدیت و مدیریت جهادی و تلاش خستگی ناپذیر در تحول برنامه درسی است و تلاش ما این است این امر و مأموریت مهم در این دانشگاه به وقوع بپیوندد.

وی بیان داشت: برای ایجاد تحول در دانشگاه فرهنگیان باید در اهداف، سرفصل ها و برنامه ریزی درسی اقدامات جدی تر و کارهای زیر بنایی کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، افزود: اگر چه کار سخت است، ولی هر جا با تلاش و کار جهادی وارد شدیم، توانسته ایم اقدامات مؤثری انجام دهیم و در دانشگاه فرهنگیان نیز ما با تلاش و جدیت جهادی و راه اندازی قرارگاه برای تحقق آن مأموریت مهم پیش خواهیم رفت.

ملکی گفت: اهمیت کار آن قدر بالا است که رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند و حتی از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان هم حمایت می کنند. این یعنی کار و مأموریت این دانشگاه با سایر دانشگاه ها فرق می کند و متفاوت است.

وی بیان داشت: برای رفع این دغدغه مهم رهبر انقلاب، ما هم باید کارهای انجام دهیم که یکی از آن موارد مهم، تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی است. اگر تا الان این کار صورت نگرفته این نشان از ضعف این دانشگاه است. این ضعف مهم باید با ایجاد تحول در نظام برنامه ریزی درسی، محتوا، تعیین سرفصل های مهم آموزشی، انتخاب معلم و... جبران شود تا شاهد تحقق تربیت معلم تراز انقلاب برای ایجاد نظام تربیتی مبتنی بر دین در آموزش و پرورش باشیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این رابطه یکی از ایرادهای جدی در عدم تحقق تربیت معلم تراز، عدم وقوع سرفصل های مناسب آموزشی متناسب با شئونات نظام جمهوری اسلامی است.

ملکی گفت: متأسفانه همین عامل سبب شد کسانی به دانش آموزان و دانشجویان درس بدهند که از اندیشه و تفکر سکولاری بهره می برند. دانشگاه فرهنگیان می خواهد این نظام را در ارتباط با تربیت معلم تراز انقلابی بر پایه تحول در برنامه درسی، محتوای آموزشی، تعیین سرفصل ها متناسب با نظام آموزشی و نهایتا معلم خوب  متحول کند.

وی بیان داشت: در این مورد یکی از نهادهای که می تواند نقش آفرینی کند و برای تحقق تربیت معلم تراز به دانشگاه فرهنگیان یاری کند، همین مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: برای تحقق این امر دانشگاه فرهنگیان آماده هر گونه همکاری با مسئولین حوزه و مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه است.

ملکی گفت: در کنار این اضلاع، مسئله دیگر اجرای روش تعلیم وتربیت  و توجه به ابزارهای نوین آموزشی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha