جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر دیروز حوزه/دیدار کمیته امداد کشور با آیت الله مصباح یزدی در فروردین۱۳۸۶

حوزه/ مرحوم آیت الله مصباح یزدی علم نافع داشت و برای دفاع اسلام و نظام و ولایت فقیه استفاده کرد و اعتبار خود را در دفاع از اسلام و نظام خرج می کرد، تمام دشمنی ها برای این است که ایشان در دفاع از نظام و ولایت فقیه و کشور جدی بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص هتک حرمت آیت‌ الله مصباح یزدی، در بیان ابعاد شخصیتی ایشان و با بیان این که آیت الله مصباح یزدی چند ویژگی مهم داشت  از جمله  این که سطح علمی ایشان در ابعاد گوناگون بسیار بالا بود، گفت: آیت الله مصباح یزدی یک فیلسوف بزرگ بود به طوری که دکتر سروش در کتاب خود عنوان می ‌ کند که " من با همه آماده مناظره هستم الا یک شخص و آن هم آیت الله مصباح است،  چرا که ایشان قوی ترین فیلسوف زنده -در زمان حیات ایشان- در کشور است "

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی تفسیر، معارف قرآن و مسائل موضوعی اسلام را از ابتدا از دل قرآن مطرح کرده است و به لحاظ مباحث معرفت شناسی دارای ابتکاراتی در این زمینه هستند و مفاهیم اعتباری را تبیین کرده ‌اند که ریشه مفاهیم اعتباری در واقعیت کجا است تا بتواند مباحث اخلاقی را از اعتباری بودن نجات دهند که این امر از ابتکارت آیت الله مصباح است.


حجت‌الاسلام  نبویان در ادامه گفت: آیت الله مصباح یزدی یکی از شاگردان برجسته مرحوم علامه طباطبایی بود و در اخلاق همین بس که ایشان سالها شاگردآیت الله العظمی بهجت بود و نمایند ایشان درحوزه علمیه  به شمار می آمد.

وی با اشاره به بعد دیگر شخصیت آیت الله مصباح یزدی بیان داشت: ایشان هر چه داشت در خدمت دفاع از اسلام و نظام و برآمده از اسلام و مردم بود و داشته هایش را در دفاع از ولایت فقیه به میدان آورد .


این استاد حوزه و دانشگاه، گفت: در تعقیب نماز عصر داریم " أعوذ بک من علم لا ینفع " و ایشان علم نافع داشت و برای دفاع اسلام و نظام و ولایت فقیه استفاده کرد و اعتبار خود را در دفاع از اسلام و نظام خرج می کرد، تمام دشمنی های دشمنان چه دانسته و چه ندانسته برای این است که آیت الله مصباح در دفاع از نظام و ولایت فقیه و کشور جدی بودند و دشمنی این افراد با اصل نظام و ولایت فقیه است.


وی ادامه داد: اگر برخی ندانسته به مقام ایشان اهانت می کنند، این افراد فریب خورده اند و تمام دشمنان نظام و اسلام با آیت الله مصباح دشمن هستند، چرا که ایشان هر چه داشت و نداشت برای دفاع بود و علم نافع داشت، لذا روشنفکران غرب زده و معاندان نظام با ایشان دشمن هستند و این ویژگی منحصر به فرد آیت الله مصباح است.


حجت‌الاسلام  نبویان افزود: نکته بعدی اخلاص است هیچ کس در همه موارد اخلاص ایشان را ندارد و توهین کننده ها یی که دانسته این کار را می کنند با اصل نظام و ولایت مخالف هستند و عده ‌ ای که ندانسته این کار را می کنند و احتیاج به تنبه دارند و باید آنها را متوجه اشتباهشان کرد، چرا که اشکالاتی که به ایشان وارد می کنند دروغی بیشتر نیست. آیت الله مصباح یزدی آزاد اندیشمند ترین متفکر و فیلسوف در حیطه مسایل علمی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha